طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

برخی نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از جمله «مایکل مک کول»، رئیس کمیته امنیت داخلی، «الیوت انجل» عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه قطعنامه‌ای مداخله‌جویانه، از وضعیت حقوق بشر در ایران و آنچه که کشتار سال 1988 نامیدند، انتقاد و آن را محکوم کردند.

قطعنامه H.Con.Res.159 با حمایت از 50 عضو مجلس نمایندگان آمریکا، از سازمان ملل خواسته است تا کمیسیون تحقیق و تفحص برای تحقیق کامل درباره آنچه که کشتار 1988 نامیدند، تشکیل دهد.

این قطعنامه که در حمایت از گروهک‌ تروریستی «منافقین» تنظیم شده است، مدعی است که تعداد زیادی از اعضای این گروهک کشته شده‌اند.

طبق این گزارش، نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به تعداد مساوی از این قطعنامه حمایت کرده‌اند. این لایحه مدعی است که مقامات ارشد دولت ایران مقصر می‌باشند.

این قطعنامه همچنین از دولت و هم‌پیمانان آمریکا خواسته که آشکارا ایران را محکوم کنند.

گزارش‌های متعددی از لابی منافقین در آمریکا و کنگره این کشور منتشر شده است به طوریکه چند ماه پیش، پایگاه تحلیلی «المانیتور» در گزارشی مبسوط که می‌گوید حاصل مطالعه «صدها سند» مالی است، فهرستی را از مبالغی که رژیم صهیونیستی و کشورهای خاورمیانه صرف لابی‌گری در آمریکا کرده‌اند، منتشر کرد.

گزارش المانیتور ادامه می‌دهد که منافقین در سال 2013، سه نماینده سابق کنگره را در دو شرکت مختلف لابی‌ به استخدام درآوردند تا از طریق آن‌ها برای انتقال اعضای این گروهک از کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد به خارج از عراق فشار آورد.

طبق این گزارش، کنگره آمریکا به طور مکرر از انتقال منافقین به یک مکان امن حمایت می‌کرد و دولت باراک اوباما به چندین نفر از آنها کمک کرد به آلبانی و کشورهای دیگر منتقل شوند.