تشیکل کمیته‌ای در مجلس برای رسیدگی به پرونده برادر روحانی

حجت‌ا‌لاسلام علیرضا سلیمی رئیس کمیته آموزش در مجلس شورای اسلامی با اشاره پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور در این کمیته اظهار کرد: درباره تحصیل حسین فریدون گزارشی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واصل شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس برخی از نمایندگان بر اساس ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای رسیدگی به پرونده تحصیلات حسین فریدون را دارند.

رئیس کمیته آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس قرار است کمیته‌ای برای رسیدگی به پرونده تحصیلی برادر رئیس جمهور تشکیل شود تا به این موضوع رسیدگی شود.

پیشتر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از 3 بار نامه‌نگاری کمیسیون متبوع خود با وزیر علوم درباره پرونده تحصیلی برادر و دستیار رئیس‌جمهور خبر داده بود.

به گزارش تسنیم، بر اساس ماده 236 آئین نامه داخلی مجلسه هر گاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیونها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می‌گردد.