واکنش وزیر کشور ایران به آزادی حلب در سوریه

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست هم‌اندیشی زنان فعال و نخبه سیاسی کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که شرایط فعلی در حلب و پیروزی‌های به دست آمده توسط ارتش و نیروهای مردمی سوریه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: توفیقاتی که در سوریه و عراق در حال اتفاق است، یعنی در موصل و حلب، نشان از عزم و اراده مردم آن کشورها دارد که خودشان در مقابل تهدیدات ایستادند و از طرفی هم نشان از ناتوانی تروریست‌ها و حامیان آنها است.

وی ادامه داد: ما باید به خواست و نظرات مردم آنها احترام بگذاریم. کشورهای قدرتمند که به نوعی حامیان تروریست‌ها هستند، از کشورهای مرتجع منطقه تا صهیونیست‌ها نباید این روش‌هایی را که دهها بار امتحان شده را مجدداً امتحان کنند و هیچ نیروی متخاصمی در برابر مردم تاب مقاومت نخواهد داشت.

وزیر کشور افزود: این عملیات نشان داد که ما باز هم با توفیقاتی که به دست مردم صورت گرفت، مواجه شدیم و امیدواریم با عملیات‌های دیگری که طراحی شده، بتوانند تروریست‌ها را از سوریه و عراق بیرون کنند تا ما شاهد وضعیتی امن و باثبات در منطقه باشیم.

وزیر کشور گفت: ما در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی تغییر و تحولات زیادی را شاهد هستیم چرا که دنیا، دنیای پیچیده و سریعی شده است که این امر رصد کردن اوضاع را سخت و پیچیده می کند و در کل باید گفت شرایط به نسبت گذشته غیرقابل پیش بینی شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه فضای مجازی امروز نفوذ بسیاری در میان زندگی مردم دارد و تاثیر انبوه اخباری که در آن به دست مردم می رسد بخش عمده ای از تغییراتی است که اشاره کرده ام، افزود: در این میان صدا و سیمای ما باید عملکرد بسیار بهتر و بیشتری را در رقابت با فضای مجازی داشته باشد تا بتوانیم آن فضای مورد نظر را مدیریت و کنترل کنیم.

وی اظهار داشت: ما در بعد امنیت داخلی هیچ مشکلی نداریم اما بنا به موقعیتی که در آن قرار داریم با تهدیدات بیرونی بسیاری مواجه هستیم که گروه های تروریستی افراط گرا در منطقه اصلی ترین این تهدید هستند و باید با آنها مقابله جدی صورت بگیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه هدف اصلی همه این حوادث ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: آنها می دانند ایران مرکز تحولات و بیداری اسلامی است و می خواهند با این اقدامات ایران را تحت تاثیر قرار دهند و اینجا را کنترل کنند تا دیگر مناطق را به کنترل خود درآورند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در برهه کنونی یکی از لازمه های کشور بحث وحدت و انسجام داخلی است و کسی که در راستای اختلال آن گام بردارد خلاف امنیت ملی رفتار کرده است. باید مشارکت مردم را در عرصه های مختلف کشور افزایش داد و آگاهی بخشی و عمق بخشی آنها را که رهبر معظم انقلاب هم از آن به عنوان بصیرت افزایی نام برده اند را با جدیت دنبال کرد.

وی ادامه داد: قانون مداری موضوع دیگری است که باید به آن توجه کرد و از طرفی باید مردم را به حقوقی که در جامعه از آن برخوردارند آگاه کرد.

وزیر کشور ادامه داد: باید در جهت مشارکت هر چه بیشتر زنان در عرصه سیاسی مستمرا کار و تلاش کرد تا شرایط اثبات و اعتماد سازی در این خصوص فراهم شود و اشتباهات رایج در ساختار جامعه را در خصوص مشارکت زنان بتوانیم از میان برداریم.

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: قانون اساسی ما هیچ مشکلی ندارد و اگر تبعیضاتی هم در آن وجود دارد این نمایندگان مجلس هستند که باید اصلاحاتی در آن به وجود بیاورند.