کارنامه ضعیف مجلس دهم!

روزنامه جوان در این باره خاطرنشان کرد: با گذشت یک هشتم از عمر مجلس دهم و بررسی کارنامه شش ماهه مجلسیان در برخورد با موضوعات مهم و اصلی کشور، شاهد فاصله معنادار مجلس دهم از «مجلس تراز» بوده‌ایم و نمایندگان مجلس در تشخیص اولویت‌ها و بررسی و حل مشکلات و معضلات اساسی کشور انتظارات انقلابی و جهادی نظام و رهبری را برآورده نکرده‌اند و به جای اهتمام در تشکیل حلقه‌های تخصصی «فراکسیون» برای تشخیص و حل مشکلات کشور، متأسفانه از تجربه تلخ و زهرآگین مجلس ششم عبرت نگرفته و با تقویت حلقه‌های حزبی و جناحی و اهتمام بر مسائل غیرضروری و کم اهمیت و بعضاً بی‌اهمیت، مجلس را از جایگاه «رأس امور» تنزل داده‌اند که نتیجه‌ای جز حرکت به سمت آوردگاه منازعات جناحی و سهم خواهی در پی نخواهد داشت، تا جایی که احدی از نمایندگان مجلس از چپاولگری آشکار خانواده خود دفاع کرده و آن را سهم خود از سفره انقلاب اعلام می‌دارد و تعجب‌آورتر اینکه مجلسیان در برابر این باج‌خواهی و ترویج چپاولگری سکوت کرده‌اند.

برای یادآوری به نمایندگان محترم مجلس به ویژه اعضای «حلقه امید» تنها فهرست چند مورد از مهم‌ترین موضوعاتی که یقیناً مردم به خاطر حل ریشه‌ای این موضوعات به وکلای خود رأی داده‌اند و از اولویت‌های اصلی کشور به حساب می‌آید را متذکر می‌شویم:

1- رسیدگی و تعیین تکلیف دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی و چپاولگران بیت‌المال مسلمین که اتفاقاً مورد مطالبه رهبری هم است.

2- رسیدگی و تعیین تکلیف آینده مبهم «برجام» که بیش از یک سال است که ایران تمام تعهدات خود را نقداً تقدیم کرده و آنچه از سوی غرب وعده نسیه داده شده بود، به لطایف‌الحیل به ابزاری برای اعمال فشار بیشتر به ایران تبدیل شده است.

3- رسیدگی به اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان.

4- آلودگی وضع هوا در سطح کشور.

5- انعقاد قراردادهای استعماری نفتی به شیوه IPC که به دلیل افشاگری و پیگیری‌های اصحاب متعهد رسانه و دلسوزان انقلاب اسلامی، تاکنون دوبار اصلاح شده اما تغییرات صورت پذیرفته به هیچ وجه رافع مشکلات اصلی و بنیادین آن نبوده و در صورت انعقاد این قراردادها، کماکان استقلال صنعت نفت و در نتیجه استقلال کشور، با مخاطره جدی مواجه شده و وضعیت نفت به قبل از ملی شدن صنعت نفت باز خواهد گشت.

6- ضرورت ورود انقلابی مجلسیان در پروژه آلوده به رشوه دهها میلیارد دلاری در پرونده کرسنت که بی‌شک از مهم‌ترین موضوعات اقتصادی و سیاسی نظام بوده و علاوه بر تحمیل دهها میلیارد دلار خسارات مادی به کشور، سبب تضعیف موقعیت سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی ایران خواهد شد.

7- رسیدگی به وضعیت «نظام پولی کشور» و افزایش سرسام‌آور و حدود دو ونیم برابری نقدینگی که در صورت عدم اقدام مناسب و چاره‌جویی به موقع ممکن است به یکباره با یک سونامی عظیم اقتصادی در کشور روبه‌رو شویم که مقابله با آن به سادگی امکان‌پذیر نباشد.

8- موضوع ضرورت اهتمام جدی و هماهنگ به اقتصاد مقاومتی یافتن راه‌ها و شیوه‌های تحقق آن، که تنها راه مقابله با افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب بر جمهوری اسلامی ایران است.

یک مقایسه ساده صرفاً بین مجلس با مجالس کنگره و سنای شیطان بزرگ حقایقی دردناک و غیر قابل باور را نمایان می‌سازد. مجالس آمریکا در موارد متعدد و از جمله برای تصویب و تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران موسوم به ISA با حضور صد درصدی و همچنین رأی قاطع صددرصدی، الگویی از نظم و وحدت را فرا روی افکار عمومی جهانی قرار دادند؛ در حالی که مردم انقلابی ایران به یاد نمی‌آورند که حتی یک بار مجلس شورای اسلامی با حضور صددرصدی نمایندگان تشکیل یا به صورت صددرصد به یک طرح یا لایحه رأی همسو داده باشد. حتی در مورد اخیر- (اعتراض به تصویب طرح تمدید تحریم‌های( ISA ) -که بی‌شک یک موضوع حیثیتی و ملی تلقی می‌شد، امضای جمع صددرصدی نمایندگان را پای بیانیه اعتراضی مجلس مشاهده نمی‌کنیم.