فشار صهیونیست‌ها برای تحریم‌های بیشتر ایران

 صهیونیست‌ها، اخیرا کنگره آمریکا را برای بازگشایی مجدد پرونده توافق هسته‌ای ایران و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور، تحت فشار قرار داده‌اند. 

 

پایگاه صهیونیستی «والاه» به نقل از منابع سیاسی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس نوشت این رژیم اعضای مجلس سنا و کنگره آمریکا را تحت فشار گذاشته است تا بار دیگر پرونده توافقنامه هسته‌ای ایران را به جریان بیندازند. 

 

این منابع در مصاحبه با والاه اعلام کردند: کارمندان بلندپایه در هفته‌های اخیر پویشی را به راه انداخته‌اند تا در شرایطی خاص، آمریکا را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران ترغیب کنند. 

 

 

 

به گفته این منابع، مذاکره با سیاستمداران آمریکایی در هفته‌های اخیر شاهد پیشرفتهایی بوده است و اعضای کنگره آمریکا تمایل دارند پرونده توافقنامه هسته‌ای ایران بار دیگر گشوده شود و بندهای جدیدی در آن اعمال شود. 

 

پایگاه والاه نوشت: «برخی از اطرافیان باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، اخیرا هشدار داده‌اند ممکن است تلاش برای تحریم برنامه موشکی ایران، این کشور را به عقب‌نشینی کامل از توافق هسته‌ای با کشورهای غربی وادار کند.» 

 

به نوشته این پایگاه، رژیم صهیونیستی نگران آن است که تهران، برای تهدید بیشتر تل‌آویو، فناوری ساخت موشک‌های دقیق خود را به حزب‌الله بدهد. 

 

این پایگاه نوشت: «منابع بلندپایه امنیتی در مذاکره با مقامات آمریکایی تاکید کردند: راهبرد ایران در قبال اسرائیل نشان می‌دهد تجهیز سپاه پاسداران به موشک‌های بالستیک پیشرفته، موجب بازدارندگی دولت‌های منطقه و کشورهای اروپایی نیز خواهد بود.»

 

گفته می‌شود مجلس سنای آمریکا در آخرین اقدام خصمانه خود علیه کشورمان، 11 آذر طرح تمدید 10 سالۀ تحریم‌ها علیه ایران را به‌اتفاق آراء تصویب کرد.

 

این طرح پیش‌تر نیز به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود. باراک اوباما روز گذشته (پنجشنبه) طرح تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران را امضا نکرد، اما اجازه داد بدون امضا وی، این طرح به قانون تبدیل شود.