نقش انگلیس در تخریب روابط ایران و اعراب است

 علاءالدین بروجردی در واکنش به اظهارات ضد ایرانی اخیر نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس در نشست شورای همکاری خلیج فارس، اظهارداشت: نقش انگلیس از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تخریب روابط جمهوری اسلامی و کشورهای همسایه بویژه اعراب بوده است.

وی افزود: این کار با دو هدف گرفتن پایگاه نظامی و فروش تسلیحات انجام شده و متاسفانه اخیراً با همین سیاست در بحرین یک پایگاه دریایی را در اختیار گرفته اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به دلیل تاثیرگذاری این تبلیغات بر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، هم میلیاردها دلار سلاح به این کشورها می فروشند و هم از ضعف آنها به نفع خود استفاده می کنند.

بروجردی تاکید کرد: ما معتقدیم این اقدامات هیچ کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد و یک حرکت ضد حاکمیتی برای خود اعراب خواهد بود؛ چرا که وقتی پایگاهی را در اختیار کشور بیگانه قرار می دهند، مالک آن پایگاه همان کشور بیگانه است، نه کشور میزبان.

وی اظهارداشت: ما به همه همسایگان عرب خود یادآوری میکنیم که سیاست جمهوری اسلامی ایران با همسایگان، همزیستی مسالمت آمیز است و نباید فریب این ترفندهای شیطان بزرگ و انگلیس خبیث را بخورند.