ترامپ خواستار تغییر سیاست خارجی است

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سخنرانی «تور سیاسگزاری» خود که بامداد شنبه در «آمفی‌تئاتر اورلاندو» در شهر «اورلاندو» در ایالت فلوریدا برگزار شد، درباره مسائل مختلف اظهار نظر کرد. 

ترامپ در این سخنرانی گفت: «سیاست خارجی ما به سمت و سوی جدید نیاز دارد. 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده‌ایم و آنجا اکنون در بدترین وضعیت نسبت به هر زمان دیگر قرار دارد.»

وی افزود: «6 تریلیون دلار (هزینه کرده‌ایم) و نگاه کنید چه اتفاقاتی دارد می‌افتد. مرگ است و وحشت.»

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با تکرار وعده خود برای ایجاد «مناطق امن» در سوریه گفت: «و ما از دولت (سوریه) می‌خواهیم که هزینه این مناطق امن را بپردازد.»

ترامپ سپس به مسائل داخلی پرداخت و با بیان اینکه قصد بازسازی زیرساخت‌های آمریکا را دارد گفت: «به جای ساختن کشورهای خارجی، کشور خودمان را خواهیم ساخت.»

وی گفت: «برای مدت‌های مدید، ما از یک مداخله بی‌پروا به سمت مداخله در کشورهایی رفته‌ایم که حتی اسمش به گوش شما نخورده است. این دیوانگی است و باید متوقف شود.  

 

ترامپ در ادامه اضافه کرد: «دولت ترامپ روی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا تمرکز خواهد کرد و این به معنی نابود کردن فوری داعش و شکست تروریسم رادیکال اسلامی است.» 

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا همچنین بار دیگر از رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: «درباره همه ما بد نوشته‌اند اما ما برنده شدیم.»

ترامپ گفت رسانه‌ها حتی درباره نظرسنجی‌های شعب رأی هم به مردم دروغ گفتند. وی پرسید، وقتی که نتایج ظرف سه ساعت معلوم خواهد شد، چه نیازی برای این کار وجود داشت. 

ترامپ همچنین گفت که آمریکا را در برابر تروریسم محافظت خواهد کرد. وی گفت: «بگذارید این را تا آنجا که ممکن است واضح بگویم: من تروریسم اسلامی رادیکال را از کشورمان بیرون خواهم کرد.»

ترامپ گفت انجام این کار، جلوگیری از ورود مهاجران از کشورهایی که امکان بررسی پیش‌زمینه شهروندانشان وجود ندارد را شامل خواهد شد.