آقای وزیر بهداشت! کمی تحمل نقد داشته باشید

گروه سیاسی- حسن قاضی زاده هاشمی در برنامه ثریا در حالی حاضر شد که هیچ کدام از منتقدین طرح تحول سلامت حضور نداشتند و مجری برنامه نیز سعی خود را انجام داد تا پرسش هایی که در اذهان عمومی مردم و مطالبات آنها است را بیان کند اما آقای وزیر توپخانه خود را به سمت این برنامه و حتی رسانه ملی گرفت و گفت: پیشرفت کشور یا بزرگ کردن نقطه ضعف ها و منعکس نکردن نقاط قوت میسر نمی شود، صدا و سیما به فرموده امام راحل باید دانشگاه باشد، نه تخریب گر دولت و طرحی که به محرومان نظر دارد؛ و من به خاطر خودتان می گویم چنین نکنید چون مردم بر اساس نظرسنجی ها از اجرای این طرح رضایتمندی دارند و حرف شما را قبول نمی کنند.  

به گزارش افکارنیوز، وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به برنامه ثریا و مجری آن می گوید: فرق من و شما این است که ما از صبح تا شب کار می کنیم  ولی کار شما فقط نقد کردن است. اگر به جای روشنگری می خواهید با اطلاعات غیر مستند افشاگری کنید، به شما می گویم این دیدبانی برای پیشرفت ایران کشور نیست.

از سوی دیگر مقصودی مجری این برنامه نیز درباره بررسی طرح تحول سلامت در گفت و گویی اعلام کرد: . به نظرم هر طرح بزرگی که ده ها هزار میلیارد تومان از پول بیت المال صرف آن می شود در در هر دولتی که باشد، در همان ابتدای طراحی، نیاز به نقد و بررسی جدی دارد تا جلوی انحراف آن گرفته شود. تجربه برخی اشکالات مهم در هدفمندی یارانه ها در دولت قبل و خسارت های ناشی از خوش بینی و اعتماد به آمریکا در برجام در این دولت و جلوگیری از نقد به موقع این مسائل نشان می دهد که مسوولان باید نقدپذیری و تحمل منتقدین را در خود بالا ببرند.

به نظر می رسد دولت یازدهم در بسیاری از موضوعات انتظار نقد از سوی رسانه ها را ندارد و بارها در مقابل نقد های رسانه ها موضع گیری داشته است.

سوال اینجاست مگر وظیفه یک رسانه نقد و مطرح کردن مطالبات مردم نیست ، پس چرا دولتی ها هر زمان مورد نقد قرار می گیرند مانند وزیر بهداشت در برنامه ثریا عصبانی می شوند.

نقد جدا کردن سره از ناسره است، و اگر در طرحی در دولت که پول های فراوانی از بیت المال خرج آن می شود تنها از سوی رسانه ها بخواهد مجیز گویی و به به و چه چه گفته شود مطمنا آن کارآمدی که باید داشته باشد را نخواهد داشت.

دولتی ها باید از نقد ها استقبال کنند و ابهام ها و مشکلات طرح های اجرایی را با همین نقد ها بر طرف کنند تا خدمت رسانی به مردم بهتر صورت گیرد.

دولت باید قدری تحمل نقد داشته باشد تا بتواند بهتر به وظایف خود عمل کند.

مصطفی حسینی