بازتاب نامه ظریف به موگرینی در جهان

خبرگزاری رویترز (Reuters)، پایگاه خبری کنگره آمریکا، هیل (Hill)، تایمز اسرائیل (Times of Israel)، گلوبال تایمز (Global Times)، ای بی سی نیوز (ABC News)، صدای آمریکا (VOA)، اسپوتنیک (Sputnik) و ... از جمله رسانه هایی هستند که به انعکاس این خبر پرداخته اند.
 

رویترز در این باره تیتر زد: "ایران خواستار دیدار قدرت های درگیر در توافق هسته ای درمورد تحریم های آمریکا شد".

 

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: ایران درخواست داده که کمیسیون ناظر بر اجرای توافق هسته ای 2015 این کشور با قدرت های جهانی، نشستی را برگزار کند.

 

رویترز افزود: این خواسته تهران در واکنش به چیزی است که ایرانی ها آن را "نقض توافق هسته ای توسط ایالات متحده" می خوانند.

 

براساس این گزارش، "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران با ارسال نامه ای برای "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درخواست این نشست را مطرح کرده است.

 

رویترز نوشت: کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد، طرح تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران برای مدت 10 سال، بدون امضای "باراک اوباما" رئیس جهور ایالات متحده به قانون تبدیل خواهد شد.

 

کاخ سفید در عین حال مدعی شده تمدید این قانون تاثیری بر اجرای توافق بین المللی که برنامه هسته ای ایران را محدود می سازد نخواهد داشت.

 

در ادامه این گزارش آمده است: ایران در واکنش به اقدام تحریمی آمریکا، سه شنبه گذشته به دانشمندان خود دستور داد طرح ساخت سیستم های مربوط به کشتی هایی که با انرژی هسته ای کار می کنند را آغاز کنند.

 

رویترز در پایان می نویسد: انتظار می رود این اقدام موجب تشدید تنش ها با واشنگتن شود؛ تنش هایی که اخیرا توسط "دونالد ترامپ" رئیس جمهور منتخب ایالات متحده شدت گرفته است. ترامپ وعده داده توافق هسته ای با ایران را پاره کند.