دولت با حاشیه‌سازی می‌خواهد مانع رسیدگی به حقوق‌های نجومی شود

 نشست داخلی حزب زنان جمهوری اسلامی که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، عصر امروز (دوشنبه 29 آذرماه) با حضور فاطمه آلیا دبیرکل و اعضای شورای مرکزی و مجمع عمومی این حزب برگزار شد. 

در این مراسم آلیا با اشاره به بخشی از فعالیت‌های حزب متبوعش و آغاز فعالیت این حزب از سال 83 و اخذ مجوز از وزارت کشور در سال 85، اظهار داشت: حزب زنان جمهوری اسلامی از لحاظ مرامنامه و برنامه‌ای در راستای اهداف انقلاب اسلامی  عمل کرده و بر روی آگاهی و بصیرت‌بخشی تاکید ویژه‌ای دارد. 

دبیرکل حزب زنان جمهوری اسلامی تاکید کرد: کارگاه‌‌های آموزشی این حزب با موضوع جمعیت و مباحث اعتقادی و سیاسی از جمله تحلیل خطبه سیاسی، اعتقادی فدکیه برگزار شده است و ما طبق منویات رهبر معظم انقلاب بر روی بحث جمعیت کار کرده‌ایم.

وی در ادامه بحث و بررسی پیرامون برجام با حضور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس و پرداختن به موضوع شیعه انگلیسی، اسلام آمریکایی و گروه‌هایی مثل انجمن حجتیه را از دیگر برنامه‌های این حزب عنوان کرد و گفت:‌ تحلیل رفتار این گروه‌ها از طریق جریان‌شناسی تاریخی اسلام از دیگر مباحث تشکل ما بوده است و از این رو ما در برنامه خود ملاقات با علمای قم و تهران را در دستور کار خواهیم داشت. 

آلیا با تاکید بر لزوم کار حزبی مبتنی بر دیدگاه اسلام و قانون اساسی و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر آینده نظام سیاسی و احتمال تغییر از نظام ریاستی به نظام پارلمانی تصریح کرد: باید به اهداف احزاب که درواقع واسطه بین مردم و حکومت هستند توجه شود و احزاب مطالبات مردم را پیگیری کنند. 

دبیرکل حزب زنان جمهوری اسلامی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که اگر ما یک حزب مومن و فعال داشته باشیم بهتر می‌توانیم وحدت را حفظ کنیم چراکه دشمن قطعا به دنبال تفرقه ماست و همانطور که شاهد بودیم داعش به خاطر تفرقه میان مردم توانست از میان‌ آنها یارگیری کند. 

وی با بیان اینکه اصولگرایان نیز به اهمیت وحدت واقعی واقف هستند یعنی وحدتی که حول اسلام و ولایت شکل بگیرد و نه حول افراد، تصریح کرد: یکی از اشکالات این است که برخی اصولگرایان خود را محور وحدت می‌دانند و می‌گویند هر کس با ما نباشد از قطار انقلاب جا می‌ماند لذا امیدواریم این مشکل در انتخابات پیش رو تکرار نشود. 

آلیا با اشاره به برچسب‌زنی دولت به منتقدان برجام و حواله دادن آنها به جهنم خاطرنشان کرد: گذشت زمان نشان داد که انتقادات به برجام سیاسی نبود و آگاهی مردم در این زمینه افزایش یافت. 

دبیرکل حزب زنان جمهوری اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حرکت تکاملی خود را طی می‌کند و هیچ رئیس‌جمهور و مسئولی اجرایی نمی‌تواند با حضور ولایت‌فقیه به آن ضربه بزند، یادآور شد: برخی مسئولان بیش از حد به غرب اعتماد کردند و زمانی هم که به آنها انتقادی می‌شد می‌‌گفتند ما هم تاریخ خواندیم در حالی که در عمل شاهد توجه به عبرت‌های تاریخی نبودیم. 

وی با اشاره به تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا و مواضع دولتمردان گفت: پس از نقض برجام آقای عراقچی که هر شب به صدا و سیما می‌رفت و از برجام دفاع می‌کرد بعد از این اتفاق در رسانه‌ها ظاهر نشد و با اینکه در دیدار رهبری حضور داشت از مقابل دوربین سعی داشت که پنهان شود و آقای ظریف نیز در رسانه‌ها کمتر آفتابی می‌شود. 

آلیا تصریح کرد: آقای جلیلی در زمان مذاکرات می‌گفت که برنامه ما باید نظیر به نظیر انجام شود و در مقابل بدعهدی آمریکا، اقدامات خود را متوقف کنیم اما روند به گونه‌ای پیش رفت که مسئولان یک طرفه تعهدات را انجام دادند و میم مشترک حذف شد و ما به «برجا» و در نهایت به «درجا» رسیدیم. 

وی افزود: در حال حاضر برجام تبدیل «برجا» شده است یعنی میم اقدام مشترک آن حذف و اقدام یک طرفه صورت گرفته است، در حالی که مردم فکر نمی‌کردند که روند کارها روزی «برجا» شود.

«امیدواریم با تلاش مسئولان انقلابی انرژی صلح آمیز هسته‌ای آنگونه‌ای که آرزوی دانشمندان شهید هسته‌ای بوده ادامه پیدا کند، یعنی بعد از اینکه آنها اقدامی انجام دادند ما هم گام بعدی را برداریم اما دولت بسیار عجله داشت و در پیاده‌روی با جان‌کری هم قدم‌های خود را تند و سریع برداشتند.»

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تاکید کرد: آمریکا مدعی است که تحریم‌های جدید ربطی به برجام ندارد و ایران باید به راه بیاید،‌ بنابراین به نظر می‌رسد که برجام صرفا وسیله‌ای برای توقف پیشرفت هسته‌ای کشورمان بوده است و نه تنها جایگاه سیاسی و پاسپورت ایران ارتقا پیدا نکرد بلکه توهین‌ها و اهانت‌ها نیز شدت گرفت. 

وی با اشاره به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس که ایران را عامل بر هم زدن نظم منطقه عنوان کرده بود، گفت: ما پس از مشابه این اتفاقات در مجلس قبل رابطه خود با انگلیس را به کمترین سطح ممکن کاهش دادیم اما در این دوره با وجود اینکه سفارت انگلیس بازگشایی شد نخست‌وزیر این کشور اراجیف قبلی خود را تکرار کرد؛ ما امیدواریم اراده‌ای برای برخورد با این مواضع انگلیس در مجلس پیدا شود هرچند که ورود در این زمینه جزئی از وظایف احزاب نیز محسوب می‌شود. 

آلیا با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه ششم توسعه در مجلس در حال بررسی است به لزوم توجه به مسائل سیاسی برای فعالان حزبی تاکید کرد و ادامه داد: هفته گذشته وزارت کشور نشستی را با حضور فعالان زن حزبی و سیاسی برگزار کرد که با توجه به نوع و رویکرد سخنرانی‌ها یک حرکت نمایشی برای انتخابات اردیبهشت ماه بود. 

دبیرکل حزب زنان جمهوری اسلامی با اشاره به انتخاب خانم آیت‌اللهی به عنوان رئیس اجتماعی فرهنگی شورای عالی انقلاب علی‌رغم تکرار بحث‌های تقلب از سوی مولاوردی معاون رئیس‌جمهور گفت: با توجه به مستند بودن این اتفاق رئیس‌جمهور نیز حکم ایشان را زدند.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس برای استیضاح آخوندی وزیر مسکن منسجم‌تر شده است، گفت: یکی از آفات انقلاب رفاه‌زدگی مسئولان نظام است که اشرافیت مسئولان با ذات انقلاب اسلامی در تعارض است.

آلیا با اشاره به مطرح بودن انقلابی بودن یا نبودن به جای اصولگرا و اصلاح‌طلب که مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: شاخصه‌های انقلابی بودن را رهبری تعیین کرده‌اند و در این زمینه می‌توان به مسائلی همچون ساده‌زیستی، ترجیح دادن منافع اسلام و کشور بر منافع شخصی، فداکاری و برخورداری از تحلیل اشاره کرد.

این نماینده سابق مجلس ضمن تقدیر از برخورد قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی گفت: این قوه به خوبی مسئله حقوق‌های نجومی را مطالبه می‌کند که البته دولت سعی دارد با حاشیه‌سازی این موضوع را تحت‌شعاع قرار دهد.

وی با بیان اینکه این موضوع مسئله‌ای شخصی نیست بلکه مسیر انقلاب است که برخی می‌خواهند آن را به انحراف بکشانند، یادآور شد: سیاست نظام محرومیت‌زدایی است و رهبر انقلاب بر پیشرفت توام با عدالت همواره تاکید دارند. 

آلیا اظهار داشت: در حالی که این دولت با شعار اقتصادی روی کار آمد و بسیاری از مردم به خاطر بهبود شرایط اقتصادی به روحانی رای دادند اما امروز و در دوران پسابرجام شاهد این هستیم که قیمت دلار به چهار هزار تومان رسیده و این مسئله بر روی سفره مردم نیز اثر گذاشته و آن را کوچک‌تر کرده است.

به گزارش فارس، در این نشست مراسم عصر خاطره و تقدیر از برگزیدگان مسابقات کتاب‌خوانی با حضور خواهر شهید ابراهیم هادی و یکی از بانوان زندانیان پیش از انقلاب و نیز یکی از متخصصان مسائل بیوتروریسم و تراریخته برگزار شد.