به گزارش فارس، قهرمان رشید شنبهشب در نشست خبری با اشاره به اینکه دور چهارم سفر ریاست جمهوری روز سهشنبه این هفته به استان خراسان جنوبی است، اظهار داشت: بررسی مصوبات سه سفر قبلی و جایگزین کردن طرحهای جدید برای طرحهای اجرا نشده از برنامههای دولت در چهارمین سفر به استان است.

وی ادامه داد: مقدمات سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان از نیمه دوم شهریور انجام شده و خراسان جنوبی آمادگی کامل برای سفر ریاست جمهوری را دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از مصوبات اجرایی نشده به دلیل عدم وجود زیر ساخت‌های لازم بوده است، گفت: ایجاد راه‌آهن استان، راه‌اندازی چهار کارخانه پتروشیمی و انتقال آب از خارج استان از مهم‌ترین پروژه‌هایی بوده که در استان اجرایی نشده است.

رشید به اجرایی شدن تنها ۳۳ درصد مصوبات سفر سوم دولت به استان اشاره کرد و افزود: با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای اجرا شدن مصوبات سفر سوم اکثر این مصوبات اجرا نشده است و در سفر چهارم طرح‌های جایگزینی برای این مصوبات مطرح شده است.

وی نبود سرمایه‌گذار را از مشکلات خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: باید در سفر چهارم رئیس جمهور مصوبات و مزیت‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار به استان را فراهم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی رویکرد اصلی دولت در سفر چهارم را اشتغال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تا پایان سال ۹۰ باید استان نزدیم به ۲۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کند بحثاشتغال بسیار مهم بوده و شورا و کارگروه عالی اشتغال در استان تشکیل می‌شود و تصمیماتی در مورد اشتغال استان گرفته می‌شود.

رشید برنامه‌های ریاست جمهوری در استان را بسیار زیاد دانست و افزود: دیدار با نخبگان، ائمه جماعات، گفتگوی ویژه تلویزیونی و جلسات متعدد با مدیران و مردم را از برنامه‌های مهم رئیس جمهور در استان دانست.

وی افتتاح همزمان ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر در استان و افتتاح پست ۴۰۰ کیلو واتی بیرجند با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان را از پروژه‌های مهم و برنامه‌های مهم رئیس جمهور دانست.

استاندار خراسان جنوبی حضور و استقبال مردم را بسیار مهم دانست و گفت: امید است مردم مانند گذشته از رئیس‌جمهور استقبال گسترده‌ای داشته باشند.

رشید ادامه داد: خراسان جنوبی سال ۹۰ با خراسان جنوبی سال ۸۴ بسیار متفاوت شده است و این نشان از خدمت‌گذاری دولت نهم و دهم و اقدامات مسئولان و همکاری مردم است.

مسئول کمیته ارتباطات مردمی سفر ریاست جمهوری نیز با اشاره به اینکه بحثمساعدت مالی در نامه‌ها امسال مد نظر نیست، افزود: در این دوره سفر ریاست جمهوری فقط بررسی مشکلات مردم است.

علی ناصری ادامه داد: مردم می‌توانند با حضور خود در ۲۷ ستاد تخصصی در دستگاه‌های مرتبط مشکلات خود را بیان کرده و پس از ثبت در سامانه سامد، کد رهگیری دریافت کنند.

وی تعداد نامههای سفر نخست ریاست جمهوری را بیش از ۵۰ هزار نامه دانست و گفت: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان بیش از ۱۰۰ هزار نامه و در سفر سوم بیش از ۶۰ هزار نامه به دست سامانه سامد رسیده که تمام این نامهها پیگیری و جواب داده شده است.