به گزارش جوان آنلاين، اخيرا تعدادي از عناصر مياني اصلاح طلبان در جلسه اي ضمن بررسي آخرين تحولات صورت گرفته در حوزه داخلي و خارجي به اتهامات اخير آمريكا عليه ايران در خصوص ترور سفير عربستان در ايران اشاره كرده وتصريح كرده اند با توجه به در پيش بودن انتخابات و شدت گرفتن فشارهاي خارجي فضا براي فعاليت آنان فراهم تر خواهد شد.

دراین جلسه آقای «خ» با اشاره به بی توجهی نظام به شرط گذاری های اصلاح طلبان گفته است، تنها مساله ای که می تواند نظام را در شرایط پذیرش خواسته های ما قرار دهد فشارهای بیرونی است.

وی همچنین با اشاره به موضوع اتهام ترور آمریکا علیه ایران تصریح کرده است، باید امیدوار باشیم که روابط ایران با عربستان به سوی تنش میل کند چرا که با توجه به نزدیکی انتخابات هاشمی می تواندبه عنوان منجی وارد عمل شده و با توجه به ارتباطات خود امتیازات ویژه ای را برای اصلاح طلبان کسب کند.

آقای «خ» همچنین گفته است که در صورت تحقق این مساله می توان امیدوار به خروج هاشمی از انزوا و فعال شدن وی برای اصلاح طلبان بود.

گفتنی است در این جلسه یکی از اعضای حزب منحله مشارکت نیز در پاسخ فرد یادشده فعال شدن هاشمی را موجب محور شدن هاشمی و در سایه قرار گرفتن خاتمی ذکر کرده و گفته است محور شدن هاشمی باعثمی شود که وی سریعا به مصادره اصلاح طلبان و سبزها بپردازد.

وی همچنین مدعی شده است که هاشمی برای انتخابات بیشتر به دنبال شکل گیری مجلسی مثل مجلس پنجم است.

گفتنی است این جلسه در حالی تشکیل شده که یکی از روزنامه های متمایل به هاشمی رفسنجانی چند روز پیش در سرمقاله خود اقدام به تطهیر عربستان در ماجرای اتهام اخیر کرد و این کشور را تنها منفعل از طرح آمریکا و مجبور به حضور در این سناریو دانست.

به نظر مي رسد اين مسائل زمينه ساز نقش آفريني جدي تر جریان مذکور در آينده خواهد بود.