در انتخابات بعدی هم اصلاح طلبان پیروزند!

محمد سالاری قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی در نشست هفتگی این حزب با بیان اینکه حزب همبستگی اولین تشکل مولود جریان اصلاحات و برخاسته از مجلس بود که با چرخش نخبگان شکل گرفت، به انتخابات سال 92 و پیروزی روحانی اشاره و تصریح کرد: در سال 92 با وجود رد صلاحیت هاشمی در نهایت با اجماعی که در میان اصلاح‌طلبان اتفاق افتاد انسجام و همبستگی خوبی در سطح توده‌ها و نخبگان و دانشگاه‌ها ایجاد و روحانی پیروز شد.

وی افزود: مدل شورای عالی سیاست‌گذاری در انسجام بخشی به نیروهای اصلاح‌طلب نقش عمده‌ای ایفا کرد که‌ این امر برگ زرینی در کارنامه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود و بنده به عنوان عضوی از این تشکل شهادت می‌دهم که آقای موسوی لاری نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد این انسجام داشتند.

قائم مقام دبیر کل حزب همبستگی با اشاره به انتخابات سال 92 و 94 خاطرنشان کرد:‌ مدل عالی و تاثیرگذار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نقش قاطعی در پیروزی این جریان در انتخابات سال 92 و 94 داشت و بی‌شک با بهره‌گیری از این الگو می‌توان راه پیروزی در انتخابات آینده را نیز هموار کرد.

وی روحانی را قوی‌ترین گزینه جریان اصلاح‌طلبی دانست و تصزیح کرد: آقای روحانی انصافاً تا کنون بسیار خوب عمل کرده و حتی فراتر از انتظار، مطالبات مردم و جریان اصلاح‌طلبی را مورد توجه قرار داده است و توانست به شعارهای اصلاح‌طلبانه‌اش عمل کند.

سالاری با بیان اینکه نفس تشکیل حزب، کار گروهی و بسترسازی برای چرخش صحیح قدرت است، تاکید کرد:‌ بی‌شک در این تفکر منافع فردی جایگاهی ندارد و منافع ملی و گروهی ارجحیت دارد.

قائم مقام دبیر کل حزب همبستگی گفت: احزاب اصلاح‌طلب از آزمون کار حزبی سربلند بیرون آمده‌اند و این اواخر و بعد از انتخابات ریاست جمهوری 92 شاهد تجمیع و هم سویی این احزاب در یک جبهه واحد با رویکرد ایجاد وحدت و حفظ منافع بلند مدت ملی بودیم.

وی با اشاره به رونمایی رئیس جمهور از منشور حقوق شهروندی، آن را گامی مهم در راستای تحقق وعده‌های انتخاباتی‌اش دانست و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با این اقدام، گام مهم و بزرگی را در راستای مطالبات مردم برداشت.

قائم مقام دبیر کل حزب همبستگی با تاکید بر اینکه مدل شورای عالی سیاست‌گذاری خوب جواب داد و نتایج آن در کل کشور بی‌نظیر بود، افزود: رویکرد و استراتژی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در لیست کردن اصلاح‌طلبان و معتدل‌ها موفقیت کم نظیری را رقم زد که منجر به مبهوت شدن جریان رقیب شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان ابراز امیدواری کرد که در انتخابات پیش رو نیز با ساز و کار شورای عالی سیاستگذاری و با اخذ نظر اعضا و استان‌ها این مدل اجماع بتواند بار دیگر موفقیت بزرگ اصلاح‌طلبان را رقم بزند.