بسیج برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی وارد میدان شود

علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در هفتمین همایش هم اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به خدمات و نقش بسیج در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: وقتی فردی فریاد رهبرش را می‌شنود باید بلافاصله به آن لبیک گوید به همین دلیل بسیج باید در بحث آسیب‌های اجتماعی و چاره‌یابی برای آن وارد شود.

نوبخت، تاکید کرد: مبارزه با بی عدالتی در میان جامعه پزشکی از جمله وظایف این قشر است، ما می‌خواهیم فعالیت‌های بسیج را در بسیاری از جاها نهادینه کنیم، هر جا بی عدالتی وجود داشت باید فریاد بزنیم اما نباید از کلمه بسیج استفاده ابزاری کرد؛ بسیجیان باید روی این قسمت حساس باشند که از این کلمه مقدس استفاده ابزاری نشده در عین حال ناظر بر تمام امور باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن امروزه روی بی‌اعتماد سازی از مسئولان کشور در میان مردم کار می‌کند، عنوان کرد: تجاوز به بیت المال بسیاری را عاصی کرده است، ما نمی‌توانیم در این رابطه سکوت کنیم در عین حال نباید افشاگری کنیم و آب به آسیاب دشمن بریزیم.

وی ادامه داد: نمی‌توان تحمل کرد که یک استاد علوم پزشکی ماهی یک و نیم میلیون حقوق بگیرد و فرد دیگری از میان پزشکان حقوق‌های نجومی دریافت کند، به طور قطع ما جلوی این را خواهیم گرفت و با آن به شدت برخورد می‌کنیم.

نوبخت، اذعان کرد: ما به ظاهر از طرح تحقیق و تفحص جلوگیری کردیم اما بلافاصله پیگیری موارد مطرح شده را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی خطاب به بسیجیان جامعه پزشکی اعلام کرد: شما به اصل مجاهده ایمان دارید لذا خواهشمندم در راه باقی بمانید چرا تا زمانی که شما باشید به انقلاب هم هیچ آسیبی نمی‌رسد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: باید به ندای رهبر انقلاب درباره آسیب‌های اجتماعی لبیک گفت، خوشبختانه فرزندان رهبر معظم پیش آمده و شیب صعودی آسیب‌های اجتماعی را متوقف کرده و آن را به صورت افقی درآورده‌اند.

نوبخت، ادامه داد: به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بسیج استمداد می‌طلبم برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی وارد میدان شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تحول سلامت تاکید کرد: این طرح آبروی نظام است اگر زمین بخورد ما هم زمین می‌خوریم این کار تغییرات بسیار مثبتی ایجاد کرده چنانچه رضایت مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید را کسب کرده است.

وی یادآور شد: نمی‌توانیم این قطار را که پرداختی از جیب مردم را کاهش داده است متوقف کرد این قطار نیاز به تعمیر دارد و مطمئنا با ترمیم نقطه ضعف‌های طرح تحول می‌توان آن را بهتر کرد.