رئیس مجلس صربستان از توسعه همکاری های پارلمانی با ایران استقبال کرد

«مایا گویکوویچ» روز چهارشنبه در ملاقات با «حسین ملاعبداللهی» از همتای ایرانی خود 'علی لاریجانی' جهت سفر به بلگراد دعوت به عمل آورد و ابراز امیدواری کرد که ایشان در سال آینده از صربستان دیدار کند. 
وی همچنین در ادامه با اشاره به سفر سال گذشته اش به تهران، ایران را کشوری بزرگ و با تمدنی کهن خواند.
گویکوویچ همچنین آمادگی پارلمان صربستان را برای میزبانی از رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران اعلام و از نشست مشترک گروه های دوستی پارلمانی دو کشور استقبال کرد. 
رئیس مجلس صربستان همچنین زمینه توسعه همکاری های پارلمانی بین صربستان و جمهوری اسلامی ایران را مساعد دانست و ابراز امیدواری کرد که تبادل هیات ها در سطوح مختلف پارلمانی ادامه یابد.
وی بر همکاری های خوب دو کشور در حوزه های سیاسی و اقتصادی تاکید و اظهار داشت که دولت و ملت صربستان از توسعه همکاری ها با کشور بزرگ ایران حمایت می‌کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این نشست ضمن ابلاغ سلام گرم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای صرب خود، ابراز امیدواری کرد که همکاری های دو کشور در همه زمینه های مورد علاقه به ویژه در حوزه پارلمانی گسترش و تعمیق یابد.
حسین ملا عبداللهی در این دیدار با اعلام خبر تشکیل گروه های دوستی پارلمانی در دو کشور ابراز امیدواری کرد که این گروه ها نشست های مشترک و منظمی برای برنامه ریزی به هدف ارتقای همکاری های پارلمانی برگزار کنند.
ملاعبداللهی، برگزاری نمایشگاه اسناد تاریخ دیپلماسی دو کشور به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس روابط، افزایش حجم تجارت بین دو کشور، تبادل گردشگر، برگزاری همایش های اقتصادی و همین طور برگزاری پانزدهمین کمیسیون اقتصادی دو کشور را از جمله برنامه های سال آتی توصیف کرد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در سایه اراده مثبت موجود بین رهبران دو کشور همکاری های دوجانبه در حوزه های دوجانبه، چند جانبه و بین المللی بیش از پیش گسترش یابد.