اپوزیسیون می‌خواهد از بودجه ضدایرانی آمریکا بهره‌مند شود

«عباس سلیمی نمین» درباره نامه 30 نفر از اپوزیسیون خارج نشین جمهوری اسلامی ایران به ترامپ اظهار کرد: متاسفانه از نعمت مخالف فهیم محروم هستیم. عدم وجود عنصر مخالف فهیم هرچند که مخالفت آن اساسی و جدی باشد، خسران بزرگی است.

وی افزود: کسانی که این نامه را نوشتند اساسا مخالف نیستند، بلکه معاند مردم ایران هستند؛ چرا که وقتی درخواست تحریم مردم ایران را از رئیس جمهور آمریکا می خواهند عملا درخواست این را می کنند که مثلا فروش هواپیمای سالم یا فروش دارو و امثال آن را برای ایرانیان تحریم کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: تحریم برای مردم خطر ایجاد می کند و نوشتن چنین نامه ای در حقیقت اقدامی در ضدیت با مردم ایران محسوب می شود.

سلیمی نمین با بیان اینکه قابل فهم است که چرا این افراد از ملت ایران دلگیرند، یادآور شد: در تحلیل انقلاب اسلامی ایران هیچ کسی نمی تواند این مساله را نادیده بگیرد که قاطبه ملت ایران به صحنه آمد و به بساط استبداد دوره پهلوی و سلطه آمریکایی ها در ایران پشت پا زد؛ در حالی که هیچ قدرت حزبی و نیروی سیاسی نمی توانست چنین تغییری را ایجاد کند.

وی ادامه داد: در لابلای خاطرات پهلوی ها از جمله « فرح دیبا» نوعی توهین به ملت قابل مشاهده است. اینکه می گوید « گویا ملت دچار نوعی سرخوشی از این همه نعمت که در نظام پهلوی فراهم بود و به این خوشی پشت پا زد.» دلخوری از قاطبه ملت از لابلای سطور سران پهلوی قابل استنباط است.

رییس دفتر مطالعات وتدوین تاریخ ایران عنوان کرد: خیلی از مخالفان انقلاب و وابسته های به پهلوی و تسلط آمریکا بر ایران این دلخوری از مردم را نمی توانند علنی بیان کنند، ولی طی سال های مختلف با راه های دیگری این را نشان داده اند؛ از جمله اینکه طرفدار تحریم ایران بوده اند و تا به امروز هم با عناوینی دیگر همین را می خواهند.

وی با طرح این سئوال که دولتمردان ایران از جمله رؤسای جمهور مثل آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی مگر شخصا چقدر از تحریم ها آسیب می بینند و زندگی شخصی آن ها تحت تاثیر قرار می گیرد؟ گفت: غالبا دولتمردان همواره امکانات و تسهیلاتی دارند که شخص و خانواده آنها از تحریم کمتر لطمه می خورند.

سلیمی نمین یاداور شد: رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و سایر مسئولین غالبا هواپیماهایی دارند که زود به زود تعمیر و بررسی می شوند و پیشرفته تر است. اگر تحریمی در زمینه هوایی صورت می گیرد عمدتا این مردم هستند که به خاطر هواپیماهای فرسوده آسیب می بینند و در صورت تحریم دارویی این مردمند که درگیر مشکلات هستند و از این ناحیه آسیب اساسی می بینند. این مساله را چه کسی نمی فهمد؟ این خیلی بدیهی است.

وی با بیان اینکه انگیزه نگارش نامه 30 مخالف به ترامپ و چنین نامه هایی به سردمداران کشورهای خارجی از جمله آمریکا منفعت شخصی و بهره گیری از بودجه برای تغییر فضای سیاسی جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: این ها به نوعی به رئیس جمهور جدید آمریکا می گویند ما هم همراه هستیم. پیام نگارش چنین نامه ای این می تواند باشد که ما را هم از بودجه و امکانات ضد ایرانی بهره مند کنید.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اگر ترامپ سیاستش این باشد که بودجه ای را برای تحت فشار قرار دادن ایران و براندازی جمهوری اسلامی ایران در نظر بگیرد، به هرحال این بودجه باید در بین مخالفان توزیع شود و این 30 نفر به نوعی اعلام موجودیت و اعلام همکاری در راستای این سیاست ها و انجام فضاسازی و جنگ روانی علیه ایران کرده اند.

وی با بیان اینکه چنین خیانت هایی نمی تواند با عنوان این مطلب که ما مخالف مردم نیستیم و مخالف حکومتیم توجیه پذیر باشد، اضافه کرد: کجای تاریخ ما توسل به بیگانه برای تغییر مثبت در کشور سابقه داشته است. هرگز موردی نداشته ایم که توسل به بیگانه توانسته باشد منشا خیری برای مردم ایران باشد. این مختص مردم و کشور ما نیز نیست.

به گفته سلیمی نمین، آنهایی که تحت سلطه اتحاد جماهیر شوروی بودند و برای نجات از دست آنها به سوی آمریکا دست دراز کردند، آیا شرایطشان بهتر شد؟ یا آنهایی که تحت سلطه آمریکا بودند و دست به سوی شوروی دراز کردند آیا شرایطشان بهتر می شد؟ تاریخ موردی را نشان نمی دهد که دست دراز کردن به سوی بیگانه نتیجه مثبتی داشته است.

وی با اشاره به مساله سوریه و شرایط این کشور بعد از جنگ، گفت: آنهایی که در سوریه به نیروهای خارجی اعتماد کردند و منتظر کمک آنها شدند، چه طرفی بستند؟ هم به عنوان تروریست بر سرشان می زنند و هم بازی شان می دهند. بیگانگان با مردم آنجا جز به عنوان ابزار هیچ نگاه دیگری ندارند.

رییس دفتر مطالعات وتدوین تاریخ ایران با توضیح اینکه مخالفان خارج از کشور بجای توسل به بیگانگان بهتر است بیایند دولت را نقد کنند و رشد سیاسی در کشور ایجاد کنند، متذکر شد: توسل به بیگانه هیچ ارمغانی جز خفت و ذلیلی بر آنها و مردم نخواهد داشت. هیچ کسی به عنوان یک نیروی قابل اعتماد به آنها نگاه نخواهد کرد.

وی افزود: کسی برای مردم و حتی مخالفان محترم دیده می شود که عقبه مردمی داشته باشد. با درخواست تحریم علیه مردم کشور خود که عقبه مردمی ایجاد نمی شود. تنها کسانی در تعامل با بیگانه می توانند احترام کسب کنند که مصالح مردمشان را پیگیری می کنند.

سلیمی نمین همچنین با اشاره به درخواست افزاد امضا کننده نامه به ترامپ در خصوص تجدید نظر در توافق هسته ای نیز گفت: این همان شیوه صهیونیست هاست که به هر طریقی خواهان درگیری بیش از پیش ایران با سایر کشورها هستند.

وی در مورد شرایط داخلی درباره برجام هم گفت: در کشور ما کسی با اصل توافق و مذاکره مخالف نیست و اگر نقدی هم پیرامون آن مطرح می شود باید به گونه ای باشد که مثلا در جزییات دقت لازم انجام شود که مصالح مردم ایران در آن بیشتر رعات شده باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا در عین حال خاطر نشان کرد: مذاکره ربطی به دولت ها ندارد، بلکه از سوی نظام سیاسی در ایران برای برون رفت از شرایط ظالمانه و تحریم های غیرانسانی بی سابقه در تاریخ بشریت که آمریکایی ها توانسته بودند بر ایران تحمیل کنند انجام شده و می شود.