هدف فتنه‌گران در سال 88 تضعیف ولی فقیه بود

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در همایش «سوره‌های سرخ» یادواره شهدای قرآنی مدافع حرم که همزمان با سالروز 9 دی در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با بیان اینکه مجاهدت تنها به عرصه های جنگ سخت با دشمن محدود نمی‌شود، اظهار داشت: در حوزه‌های دیگر مانند فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و اقتصادی نیز نیازمند مجاهدت هستیم.

جعفری افزود: استقرار یک نظام اسلامی و برپایی عدالت و اخلاق اسلامی به مجاهدت همه از مردم گرفته تا مسولین نیازمند است.

وی همچنین با اشاره به سالروز حماسه 9 دی گفت: فتنه بزرگی که از سال ٧٨ شروع شد ده سال بعد به اسم فتنه ٨٨ بروز کرد و در واقع ادامه همان وقایع بود و ما باید ببینیم بوجود آورندگان و صحنه گردانان این فتنه چه کسانی بودند و چه اهدافی داشتند؟

 

فرمانده کل سپاه ادامه داد: هدف ایجاد کنندگان فتنه ٨٨ این بود که نور خدا را روی زمین خاموش کنند؛ هرچند اگر این را الان به آنها بگوییم قطعا رد می‌کنند اما مگر ولی فقیه جایگاهش نمایندگی فرمان های الهی در زمین نیست؟ هدف آنها تضعیف ولایت فقیه بود.

سردار جعفری گفت: بعد از فتنه ٨٨ و حماسه ٩دی نصرت الهی شامل حال امت اسلامی شد که مصداق آن توسعه نهضت بیداری اسلامی در منطقه بود.

 

وی با تاکید بر اینکه این توطئه بسیار بزرگ و با برنامه ریزی بسیار دقیق صورت گرفت، افزود: همه دشمنان و در راس آنها امریکا از این جریان حمایت کردند و فتنه گران هم چه می‌دانستند چه نمی‌دانستند، نتیجه کارشان ضربه به نظام بود.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: علی رغم همه این دشمنی‌ها، توسعه بیداری اسلامی فتح بزرگی بود که بعد از فتنه ٨٨ نصیب امت اسلامی شد و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی نیز اقتدار و امنیت بی نظیر کشور است به طوریکه هر ناامنی که از بیرون به مرزهای ایران می‌رسد به یک دیواره مستحکم و بلند برخورد کرده و از بین می‌رود.

سردار جعفری ادامه داد: فتنه‌گران از روی نفاق اعلام می‌کردند که به دنبال اصلاح هستند اما مردم بخوبی آنها را می‌شناسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همه دنیا همان طور که از صدام حمایت می‌کردند تا خرمشهر آزاد نشود، بسیج شده بودند که نگذارند حلب آزاد شود ولی این شهر آزاد شد و ان‌شاءالله پیروزی های پی در پی چه نظامی و چه فرهنگی و اقتصادی پیش رو خواهیم داشت.