نتیجه لجاجت‌ فتنه‌گران ظالمانه‌ترین تحریم‌ها بعد از فتنه بود

عزیز عسگری سخنگوی جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با بیان اینکه فتنه 88 توطئه‌ای از پیش‌طراحی شده برای نظام است که ابعاد پیچیده‌ای دارد،خاطرنشان کرد:فتنه 88 را کسانی پایه‌گذاری کرده بودند که هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی قرار داشتند و هدفشان نه حاکم شدن جناح خاصی در درون نظام بلکه برچیده شدن نظام جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: دشمنان اصل نظام را نشانه رفته بودند و از حجم فعالیت‌های رسانه‌ای و شبکه‌های تلویزیونی تا کمک‌های مالی و پروژه نفوذ و جدا نمودن بدنه نظام از ولایت فقیه و همچنین ایجاد هزاران مرکز تحقیقاتی و اتاق فکر برای براندازی و حمایت لابی صهیونیستی از جمله اهداف پلید دشمنان بود.

عسگری آمریکا و انگلیس را از سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران اصلی این فتنه دانست و تاکید کرد:دیگر کشورهای مرتجع عرب را نیز با خود همراه ساخته بودند و از بیداری اسلامی و قدرت نفوذ جمهوری اسلامی وحشت داشتند.

سخنگوی جامعه اسلامی فرهنگیان کشور گفت:پروژه ایران‌هراسی را از قبل کلید زده بودند چرا که ایجاد نفاق و تحریک برخی کشورهای عربی زمینه‌ساز فروش سلاح و مهمات به این کشورها بود و از طرفی خوی استکباری آنها باعث شده بود که منطقه را حیات خلوت خود بدانند. 

وی با بیان اینکه آمریکا خود را حامی و متحد آنها می‌دانست و برای حضور خود در منطقه خاورمیانه نیازمند همکاری این کشورهای خود فروخته بود، گفت: هدف این بود که حاشیه امنی برای موجودیت رژیم صهیونیستی فراهم شود؛ کما اینکه آمریکایی‌ها از سال 42 به بعد روحانیت و ولایت فقیه را مخل حضور خود در غارتگری و چپاول منطقه می‌دانستند که بی‌بصیرتی خواص و سران فتنه و عدم تمکین به قانون زمینه‌ساز آتش‌افروزی سران استکبار و دشمنان قسم خورده را فراهم کرد. 

عسگری افزود: آنها با گستاخی و جسارت خواستار باطل شدن انتخاباتی بودند که از ارزش‌ها و شرافت نظام بود و خواستار این بودند که دشمنان با ورود خود کار کشور را یکسره کنند؛ البته مردم  با بصیرت و انقلابی به حق به آنها لقب سران فتنه دادند.

سخنگوی جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با طرح این سؤال که آیا این افراد خواستار خدمت بودند و یا قدرت،خاطرنشان کرد:سؤال این است که آیا آنها از این مطلع بودند که آمریکایی‌ها 8 سال جنگ را توسط صدام به ما تحمیل کردند و خون هزاران شهید بی‌گناه بر زمین ریخته شد و خانواده‌های آنها تا ابد داغدار بودند و خسارت‌هایی جبران‌ناپذیری به نظام تحمیل کردند.

وی با تأکید بر اینکه نتیجه لجاجت‌های فتنه گران این بود که آمریکایی‌ها شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را بعد از فتنه 88 بر ما تحمیل کنند، گفت: در صورتی که وزیر خارجه آمریکا قبل از این فتنه با تسلیم شدن محض، یکی از کشورهای منطقه را واسطه قرار داده بود که بر سر چگونگی رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای با ایران توافق کنند که بعداً با این شرایط زمینه را مساعد دیدند و با چرخش کامل سیاسی و تغییر موضع خسارت‌های جبران‌ناپذیری را با تحریم بر ما تحمیل کردند و چند دهه کشور را به عقب کشاندند. 

سخنگوی جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با بیان اینکه اینها بخشی از اهداف شوم و مقاصد خصمانه فتنه‌گران بود که بازخوانی آن برای نسل سوم و چهارم انقلاب ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، تصریح کرد:دشمن هم نظام دینی و اسلامی ما را خوب می‌شناسد و هم ساختار اجتماعی و سیاسی آن را به خوبی مطالعه کرده است. 

عسگری ضمن اشاره به اینکه بی‌جهت نیست که آنها قصد حذف ولایت فقیه از نظام جمهوری اسلامی دارند و حداقل می‌خواهند از اختیارات رهبری و ولی فقیه کاسته شود، اظهار داشت: این تفاوت بین کشورهایی که با انقلاب‌های مخملی از قدرت ساقط می‌کنند این است که در ایران به خاطر وجود قدرت ولایت فقیه چنین انقلاب هایی محال است.

وی تأکید کرد: نصرت  الهی و درایت مقام معظم رهبری و اقتدار نظام بود که با برنامه‌ریزی مانع نفوذ و فروپاشی کشور گردید و هر آنچه تلاش کردند که از این همه برنامه‌ریزی با حجم گسترده بهره‌ای گیرند، رهبر انقلاب تمام توطئه‌های آ‌نها را خنثی و نقش بر آب نمود؛همچنین در سخنرانی 29 خرداد 88 مردم انقلابی و غیرتمند، این پیام را به خوبی دریافت کردند که منجر به ناکامی همه دشمنان نظام اسلامی شد.

سخنگوی جامعه اسلامی فرهنگیان کشور گفت: 9 دی تضمینی برای بقای انقلاب و مایه وحدتی بود که همواره به آن نیاز داشته و داریم و باطل‌السحر فتنه‌ای بود که قصد پایمال کردن خون شهدای عزیزمان را داشت. همچنین از برکات 9 دی این بود که تکلیف خائنین را مشخص کرد و بصیرت و میثاق امت با ولایت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی همگی از برکات یوم‌الله 9 دی است. 

عسگری در پاسخ به این سؤال که دشمن ایران اسلامی را چگونه می‌بیند و چه شناختی از آن دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌دانند که همواره در مقابله با جمهوری اسلامی و اقتدار آن در میادین مختلف شکست خواهند خورد و پیروزی انقلاب و سرنگونی نظام ستم‌شاهی و همچنین پیروزی و مقاومت 8 ساله جنگ تحمیلی که ما با تمام امکانات در مقابل دنیا بودیم همگی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی همچنین بومی ساختن دانش صلح‌آمیز هسته‌ای، شکست اسرائیل در جنگ 33 و 22 روزه، شکست‌ناپذیری محور مقاومت،پیروزی در حلب، مقاومت انصارالله یمن، بیداری اسلامی در بحرین، اقتدار توان موشکی، موقعیت ژئوپلتیکی ایران در منطقه و مواردی از این دست را از دستاوردهای ما به انقلاب اسلامی برشمرده و تأکید کرد: دشمنان از این توانمندی‌ها اطلاع دارند و معلوم است که ما راهمان را درست انتخاب کرده‌ایم. 

سخنگوی جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تأکید بر هوشیاری و بصیرت و دانش‌افزایی، خاطرنشان کرد: فتنه تمام نشدنی است و تا زمانی که کشور به دنبال اسلام‌خواهی، ترقی و تعالی است باید از دشمن غافل نباشیم و این هوشیاری و همبستگی است که دشمنان را ناکام کرده است.

عسگری در پاسخ به سؤالی پیرامون برنامه‌های جامع اسلامی فرهنگیان برای انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: هر چند اکنون زود است ولی ما تابع قانون هستیم و هر موقع مراکز رسمی اعلام نمایند این آمادگی را داریم که از طریق دبیران استانی جامعه اسلامی فرهنگیان برای شوراهای شهر حمایت خود را اعلام نماییم و برای ریاست جمهوری نیز تشکیل جلسات دهیم. در شورای مرکزی پس از جمع‌بندی نظرات آنها که خود نیز هماهنگی‌هایی با سایر گروه‌ها خواهند داشت به دبیران استانی جامعه اسلامی منتقل خواهد شد.