مسئله ای مهم‌تر از ترافیک در تهران نیست

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در یک‌صد و سی‌وسومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اظهار داشت: مدیریت میدانی در کنترل ترافیک شهرهای کشور از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور حداقل ماهی یکبار برگزار می‌شود، گفت: از آنجایی که مهم‌تر از مسئله ترافیک در تهران مسئله دیگری وجود ندارد و حتی آلودگی هوا نیز برگرفته از این معضل است، اگر لازم باشد جلسات شورای مذکور در ماه باید بیشتر برگزار شود.

 

وزیر کشور با بیان اینکه دولت پای قرارداد 2 هزار واگن مترو رفته است، تصریح کرد:‌قرار است این قرارداد به زودی امضا شود که سهم بیشتر آن و حداقل هزار واگن به تهران می‌رسد.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: قطار حومه‌ای نیز یکی از دیگر از مواردی است که مورد توجه است و آخوندی وزیر راه و شهرسازی از مشوقان این امر است و برنامه‌های خوبی هم برای آن دارد.

 

وی با تاکید بر لزوم کنترل و مدیریت ترافیک تصریح کرد: آموزش عمومی بسیار مهم است اما انصافا در این زمینه کم‌کاری می‌شود در حالی که می‌توان به خوبی از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای ارتقا آموزش عمومی در این زمینه بهره‌ گرفت.

 

وی در رابطه با آموزش نیروهای پلیس تاکید کرد: در حال حاضر اغلب از نیروهای سرباز استفاده می‌شود که قدرت برخورد لازم را ندارند و بهتر از نیروهای پلیسی با اعمال قدرت بیشتر به کار گرفته شود.

 

رحماین فضلی با اشاره اینکه معاینه‌فنی از توفیقات بزرگ دولت بود، گفت: البته لازم است در این زمینه و مسائلی چون کنترل هوشمند اقدامات در خور دیگری نیز صورت گیرد.

 

وزیر کشور در رابطه با مشکلات ترافیکی که به دنبال برگزاری نمایشگاه‌های تهران ایجاد می‌شود اظهار داشت: اگر در جلسه بعد شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تصمیم‌گیری درستی در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های تهران گرفته نشود، حتما آن را لغو می‌کنیم چرا که اغلب این نمایشگاه‌ها باعث مشکلات عدیده‌ای برای مردم و افزایش ترافیک می‌شوند در حالی که می‌توان با کمترین هزینه نمایشگاه‌ها را در مکان‌هایی که بعضا مترو دارند، برگزار کرد.

 

وی در رابطه با سیاست‌های شهرسازی و لزوم هماهنگی در این باره تاکید کرد:‌متاسفانه بعضی از تراکم‌های شهری مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده‌اند که این قضیه نیز باشد هرچه زودتر حل شود.

 

رحمانی فضلی در رابطه با مدیریت اصناف خطاب به اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و برخی از اعضای شورای شهر گفت: اگر قوانین شما در این زمینه پاسخگو نیست می‌توانید برای رفع مشکل از قوانین دادستانی بهره‌ بگیرید.

 

وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: اینکه تردد ماشین‌ آلات سنگین در شهر یا حمل کالا در روز از معضلات بزرگ دیگری که باید هر چه زودتر حل و تعیین تکلیف شود.