واکنش کمیسیون امنیت به عدم دعوت ایران برای حج
سید حسین نقوی حسینی افزود: مراسم حج برای مسلمانان جهان از جمله ایرانیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما تا زمانی که روند مدیریتی آل سعود در مکه و مدینه ادامه دار باشد و سبب شود که ایرانیان مورد آزار و اذیت قرار گیرند شرکت در این مراسم جایز نیست.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: عربستان در شرایط فعلی و با توجه به بی کفایتی که در مراسم حج سال 93 اتخاذ کرد و فاجعه مصیبت بار منا را که منجر به کشته شدن بسیاری از هموطنانمان شد دیگر صلاحیت اداره مراسم حج را ندارد.

 

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: بهتر است که کشور های عضو سازمان همکاری های اسلامی با برگزاری نشستی فوق العاده در راستای تصمیم گیری پیرامون اداره مراسم حج وارد عمل شود.

 

وی تاکید کرد: حمایت آل سعود از رژیم غاصب صهیونیستی و پرورش عناصر تکفیری و تروریستی از سوی این حکومت در جهت ناآرامی منطقه به خصوص در کشور های چون سوریه و عراق در طی چند سال گذشته به خوبی ثابت کرده که حکام آل سعود دیگر صلاحیت اداره حج را ندارند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مکه و مدینه دو شهر اصلی مسلمانان جهان محسوب می شود بهتر است کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تشکیل جلسه فوق العاده در راستای اداره حج به صورت شورایی وارد عمل شوند.

 

نقوی حسینی تصریح کرد: در شرایط فعلی و با توجه به همراهی عربستان با دشمنان مسلمانان صلاح نیست که مدیریت دو شهر مکه و مدینه که دارای ارزش بالایی برای مسلمانان هستند از سوی این حکومت اداره شود.