آیت
الله‌
هاشمی رفسنجانی مبارزی مصلح و وحدت گرا بود

در پیام تسلیت سیداحسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره‌ وکامیاران در مجلس شورای اسلامی آمده است:خبر درگذشت مجاهد نستوه، مبارز مصلح و صبور «آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی» مایه‌ تالم ملت بزرگ ایران اسلامی شد.

 آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی در دوران ۶۰ سال مبارزه‌ در نهضت مقدس انقلاب همواره‌ منادی صلح، وحدت و هم افزایی بودند و در این راه پر فراز و نشیب علی رغم تحمل سختی های بسیار، هدفمند و صبور گام بر داشتند.

بدون شک فقدان این سرمایه‌ گران بها که‌ آرزویی جز آبادانی و پیشرفت ایران نداشتند ضایعه‌ای جانکاه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. به‌ نمایندگی از مردم فهیم کردستان درگذشت آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی را به‌ ملت ایران، خانواده‌ معزز ایشان و همه‌ کسانی که‌ قلبشان برای سازندگی، آبادانی و اقتدار ایران می تپد تسلیت عرض می نمایم.

محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه ، منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم در پیامی ارتحال یاردیرین امام وانقلاب و رهبری را محضرملت شریف ایران علی الخصوص مقام معظم رهبری تسلیت گفتند.

آیت‌الله رفسنجانی چهره‌ای فراموش ناشدنی وتاثیرگذار درتاریخ معاصرایران است

در پیام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان عنوان شده است:ب ی هیچ تردیدی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چهره‌ای فراموش ناشدنی و تاثیرگذار در تاریخ معاصر ایران است که جای جای حافظه انقلاب اسلامی سرشار از تصویر حضور، مبارزه مداوم و ایستادگی ایشان در راستای پیشرفت و آبادانی کشور و اعتلای نظام جمهوری اسلامی است.

بدینوسیله ضایعه ارتحال عالم مجاهد، انقلابی نستوه و یار دیرین حضرت امام رضوان الله تعالی علیه، آیت الله هاشمی رفسنجانی را خدمت مقام معظم رهبری، بیت گرانقدر ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کنم.

ملت ایران حق گویی و حق طلبی آیت الله رفسنجانی را هرگز ازیاد نخواهند برد

در پیام تسلیت شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کردستان هم ذکر شده است: ارتحال ناگهانی و جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مبارز نستوه و یار دیرین حضرت امام و انقلاب و رهبری که عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سپری کرد، موجبات تاسف و تالم شد.

این یار وفادار انقلاب و مردم، همواره و همیشه و در تمامی دوران ها و مسئولیت های حساس و خطیر در هدایت مسیر توسعه و پیشرفت ایران و تعمیق انقلاب، تلاشی وافر داشتند.

تاریخ معاصر ایران و جهان نقش و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی را همواره به یاد خواهد داشت و بی شک مردم بزرگوار و فهیم ایران حق گویی و حق طلبی وبا مردم بودن را در مبارزه علیه رژیم ستم شاهی و استقامت ایشان در راه تحقق آرمان های بلند جمهوری اسلامی را از یاد نخواهند برد وهمواره قدردان تلاش های صادقانه آن بزرگمرد خواهند بود.

مدیران کل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان کردستان، فرماندار شهرستان سنندج و شهردار و اعضای شورای اسلامی سنندج هم درپیام های جداگانه ای ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی  رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.