اسلام، انقلاب، امام و رهبری خط قرمز مرحوم هاشمی بودند

گروه سیاسی- سید رضا اکرمی نماینده اسبق مجل شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کارنامه 60 ساله مبارزاتی مرحوم هاشمی رفسنجانی نشان می دهد که وی در راه انقلاب چه در دوران مبارزات و چه بعد از انقلاب زحمات زیادی متحمل شد و هیچ کس منکر آن نیست.

وی با اشاره به سابقه آشنائی خود با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: من این مرد بزرگ را از سال 1343 می شناسم. در یکی از روزهای آن سال که طلبه جوان و در منزل امام (ره) در یخچال غازی قم، بودم، دیدم فردی با لباس سربازی نزد امام راحل آمد و با جسارت و شجاعت سوالاتی از امام راحل می پرسد. مرحوم هاشمی را برای اولین در آنجا دیدم و گفتند وی اکبر هاشمی رفسنجانی است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اینجانب در 52 سال آشنایی، ایشان را در سه منظر دیدم، گفت: اول اینکه وی انسانی بسیار شجاع، دارای اعتماد به نفس، متکی به خدا و توانایی خود، قاطع و قوی و نترس بود و تا روز آخر اصلا و در هیچ شرایطی ترسی را در ندیدیم.

اکرمی استواری مرحوم هاشمی رفسنجانی در خط نظام، امام (ره) و رهبری را دومین ویژگی بارز وی دانست و افزود: ما آیت الله هاشمی رفسنجانی را از ابتدا تا انتها در یک خط، معتقد، متعهد و رهبری پذیر دیدیم. ایشان ولایت امام راحل و تبعیت از رهبری را قبول داشت و عالم به زمان بود.

وی تصریح کرد: سالهای 42 زمان آغاز نهضت انقلاب، 57 پیروزی انقلاب و سال 68 رحلت امام راحل و آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه ای هم یک دوران بود و الان هم یک دوره دیگری است. جهان با تغییراتی که داشت کلی با هم فرق می کرد اما آقای هاشمی رفسنجانی در خط انقلاب و نظام ایستاد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی سومین ویژگی مرحوم هاشمی رفسنجانی را خط قرمز وی دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی چند خط قرمز داشت که به هیچ وجه حاضر نبود این خطوط قرمز را نادیده بگیرد.

به گفته اکرمی اسلام ناب محمدی، انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری خط قرمز وی بودند.

وی با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی اهل تدبیر و سیاستمدار واقعی بود، تصریح کرد: ایشان فردی صبور بود و در مقابل مشکلات صبر پیشه می کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: ایشان کارنامه درخشان و معدل خوبی در مبارزات انقلاب اسلامی و دوران پس از انقلاب داشت اما ملت ایرن و نظام خیلی زود این یار دیرین امام و رهبری را ازدست داد.

هاشمی رفسنجانی عصر روز یکشنبه به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.