به گزارش فارس، انوشیروان محسنی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) طی نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: تحولات و حرکات عمومی اخیر در شرق و غرب عالم اعم از کشورهای اسلامی و غیراسلامی علیه استبداد و بیعدالتی نشان داد که بشر امروز خواستهها و مطالباتی دارد که برآورده کردن آنها بامناسبات و نظامهای اقتصادی فعلی قابل تحقق نیست.

وی افزود: همه می‌دانند که انقلاب ما با تکیه بر اصول اسلامی و تعلیمات و توصیه‌های معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به مطالبات مردم اهتمام دارد.

محسنی ادامه داد: اکنون شرایط مناسب برای نقش‌آفرینی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در عرصه مناسبات بین‌المللی بیش از پیش فراهم شده است و برای رسیدن به این مقصود باید از تمام همه نیروها و جریانات داخل نظام بهره برد.

نماینده مردم نوشهر گفت: در شرایط و فرصت بی‌نظیر کنونی که جهان در جستجوی یک گزینه و راه حل جدید است، باید با استفاده از ‌تمام قوا ضمن رفع کاستی‌ها و مرمت مشکلات با دست پرتر به برنامه‌های کاربردی‌تر در عرصه‌های بین‌المللی فکر کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم؛ جا دارد در این شرایط حساس تنگ نظری‌ها را کنار بگذاریم و باب آشتی ملی را فراهم کنیم.

وی افزود: اعتقاد دارم که انقلاب ما دوران تاسیس را پشت سر گذاشته و تثبیت شده و توطئه‌های جهانی برای انقلاب ما تهدید جدی به حساب نمی‌آید.

محسنی خاطرنشان کرد: اگر امروز می‌بینیم که دشمن برخی دسیسه‌های نخ‌نما شده را طرح می‌کند، تنها هدفش کند کردن سرعت انقلاب است.

نماینده مردم نوشهر اظهار داشت: همانطور که قبلا گفته‌ام، از بزرگان و عقلای قوم می‌خواهم برای رفع کدورت‌ها و جلب اعتماد چاره‌اندیشی کنم چرا‌که عمیقا معتقدم که دلسوزی برای نظام در آشتی ملی پرشکوه تجلی می‌یابد.

وی افزود: مسیر توسعه و موفقیت در همه عرصه‌ها از توسعه آموزش و پرورش می‌گذرد؛ متاسفانه ما یادمان رفته که آموزش و پرورش تا چه اندازه‌ مهم است.

محسنی گفت: منطق برنامه‌ریزی حکم می‌کند که هزینه‌های کافی صرف ارتقا و توسعه آموزش و پرورش کنیم تا ناگزیر به پرداخت هزینه‌های سنگین نباشیم.

نماینده مردم نوشهر ضمن قدردانی از تلاش‌های وزیر آموزش و پرورش ابراز عقیده کرد بسیاری از تلاش‌های که در حال حاضر انجام می‌گیرد، نه تنها تحول بنیادن محسوب نمی‌شود بلکه تهدید است.

وی در پایان سخنانش به مسائل و مشکلات مردم حوزه انتخابیهاش اشاره کرد و از مسئولین اجرایی کشور خواست که برای حل این مشکلات چارهاندیشی کنند.