برجام تحولی از نظر اقتصادی در کشور ایجاد نکرد

حسین هاشمی تختی‌نژاد نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گذشت یک سال از آغاز برجام، گفت: دولت و دیپلمات‌ها در بحث برجام تلاش خود را کردند، اما آنچه که در ارتباط با تیم مذاکره‌کننده قابل‌ذکر است اعتماد بیش از اندازه آنها به طرف مقابل است.

وی افزود: دولتمردان ما فکر می‌کردند اگر برجام به نتیجه‌ای برسد مسائل و مشکلات اقتصادی کشور مرتفع می‌شود، اما واقعیت این است که در عمل چنین موضوعی را مشاهده نکردیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به‌دنبال برجام تحولی از نظر اقتصادی در کشور ایجاد نشد و اگرچه گشایشی‌هایی در حال انجام است، اما نتیجه مطلوبی که مدنظر بود و مردم هم انتظار داشتند، تحقق پیدا نکرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروزه دولتمردان هم به این نتیجه رسیده‌اند که طرف مقابل نقض عهد کرده و این نقض عهد در حالی است که به تعهدات‌مان در برجام عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به ورود اولین هواپیمای خریداری شده از شرکت ایرباس افزود: ما نباید به‌خاطر خرید یک هواپیما و ورود آن به کشور جشن بگیریم؛ چراکه کشوری به این عظمت که توانسته هواپیمایی بخرد، جشن ندارد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: رئیس‌جمهور می‌گفت اگر برجام به نتیجه برسد مشکل آب و نان مردم حل می‌شود که اهداف در نظر گرفته‌شده در خصوص برجام محقق نشد و امیدواریم دیپلمات‌های ما و همه دست‌اندرکاران در بحث برجام پیگیری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم حداقل به اهدافی که در برجام آمده دست پیدا کنیم.