نتیجه برجام «برد ـ باخت» به نفع آمریکایی‌ها شد

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با اشاره به سالگرد یکسالگی اجرای برجام اظهار داشت: آنچه را که بنده بیان می‌کنم هم به عنوان کسی که عضو کمیسیون رسیدگی به برجام بوده و هم بر اساس صحبت‌ها و فرمایشات (چه مکتوب و چه شفاهی) رسانه‌ای رئیس‌جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه است.

وی افزود:‌ اتفاقا در همان روزی که قرار بود برجام مورد تائید دولت ما قرار بگیرد رئیس‌جمهورمان مصاحبه‌ای کرد و موضوع لغو تحریم‌های بانکی و سایر تحریم‌ها را به مردم وعده داد. یک سال قبل از آنکه برجام بخواهد به نتیجه برسد روحانی طی نامه‌ای که به رهبر معظم انقلاب نوشت،‌ به مردم اعلام کرد که جام تحریم‌ها شکسته شده و شکاف دیده و در حال فروپاشی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در حین برجام رئیس‌جمهور اشاره کرد به اینکه اگر برجام به نتیجه برسد مشکل آب، محیط زیست، اشتغال و بسیاری از موارد دیگر حل خواهد شد و از رکود خارج می‌شویم. همین طور در مجلس شورای اسلامی ظریف به صراحت اعلام کرد که ایسا به نقطه آخر رسیده و اگر بخواهد تمدید شود برخلاف برجام است. 

زاهدی بر همین اساس اضافه کرد: در مورد رآکتور اراک نیز صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مجلس و البته رسانه‌ها اعلام کرد که قرار است به کمک آمریکایی‌ها و چینی‌ها یک بازتعریف خوبی از اراک صورت بگیرد و آنها هم مشارکت طراحی و فناوری کار را بر عهده بگیرند اما متاسفانه تاکنون خبری نشده است.

«بنابراین آنچه را که ما (طرف ایرانی) قول و تعهد داده بودیم متاسفانه همگی را انجام دادیم اما طرف آمریکایی به تعهدات خود عمل نکرد. آن بازی که قرار بود برد- برد شود تبدیل به برد- باخت به نفع آمریکایی‌ها شد»

وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: به تعبیری این برد- برد به نفع آمریکایی‌ها بود یعنی اینکه آمریکایی‌ها همه چیز را بردند و چیزی برای ما باقی نگذاشتند.