نماز فوری وزیرخارجه در حین مذاکرات هسته ای

«غلامحسین محمدنیا» که در طول دو سال مذاکرات سخت و فشرده ایران با گروه 1+5، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه را درگروه کارشناسان به ریاست «حمید بعیدی نژاد» همراهی می کرد، در گفت و گویی اظهار کرد: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان درمذاکرات موقع اذان، فوری نماز می خواند و می گفت که نماز می خوانم تا به طرف مقابل نشان دهم قدرت بزرگی وجود دارد که آنها ابرقدرت نیستند و آن قدرت بزرگ خداوند متعال است که من در برابرش سجده می کنم.

 

نماز فوری وزیرخارجه در حین مذاکرات هسته ای/ واکنش تیم حفاظت

 

ایراد حقوقی ظریف به کری

 

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران ادامه داد: توافق هسته ای با اراده قوی و اتکا به قدرت ملی و باور خودمان و مقاومت حرفه ای و تخصصی و باتسلط بر زبان انگلیسی و حوزه های سیاسی، سیاست بین الملل و حقوق بین الملل و ابعاد فنی هسته ای که در تیم جمع بود و تسلط قوی و اعتماد به نفس به دست آمد. ظریف در برخی موارد، ایراد حقوقی به جان کری می گرفت و آن را توضیح می داد.

 

نماز فوری وزیرخارجه در حین مذاکرات هسته ای/ واکنش تیم حفاظت

 

محمدنیا با بیان اینکه وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به قدری سر وزیر خارجه آمریکا فریاد می کشید که در برخی موارد محافظان نا آگاه و ناخواسته و به تصور اینکه دعوا شده، وارد اتاق مذاکره می شدند، گفت:  اکثر اوقات بین سه، پنج و گاهی 6 نفر حقوقدان، تیم مذاکره کننده را همراهی می کردند و همچنین سازمان انرژی اتمی ما حداقل بین سه تا 6 نفر کارشناس و متخصص هسته ای همراه تیم مذاکره کننده اعزام می کرد.

 

سفیر فعلی ایران درآلبانی با اشاره به اینکه برخی مذاکرات ما حتی بین 23 تا 24 ساعت به طول می انجامید، افزود: در مواردی بین 45 تا 50 ساعت بی‌خوابی کشیدیم و طی این دوره، دو روز بیدار ماندیم.