واکنش کمیسیون امنیت به شایعه حضور نیروهای نظامی ایران در حلب

سیدحسین نقوی حسینی اظهار کرد: پیروزی مردم و دولت سوریه در حلب و شکست گروه‌های تکفیری نویددهنده موفقیت های بعدی است؛ این پیروزی نشان می‌دهد تروریست ها بر خلاف ادعاها با در اختیار داشتن امکانات تسلیحاتی بنیه دفاعی ندارند و ان شاء الله به زودی شاهد پاک شدن عراق و سوریه از لوث وجود آن‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پیروزی در حلب زمینه موفقیت های بعدی در موصل و سایر شهرهای عراق و سوریه را فراهم می‌کند گفت: فکر می کنم از این به بعد دولت های سوریه و عراق باید بیشتر به فکر آینده کشورهایشان و ورود به دوران سازندگی با مشارکت تمامی آحاد مردم ، گروه ها وجناح ها باشند و برای آن برنامه ریزی مدونی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در واکنش به اتهامات کشورها و رسانه های غربی مبنی بر حضور نیروهای نظامی ایران در آزاد سازی حلب گفت:‌ اگر نیروهای ایرانی در سوریه و یا عراق از همان ابتدا حضور داشتند که زودتر از این شاهد پاک شدن حضور تروریست ها بودیم و دیگر چهارسال جنگ طول نمی کشید. جمهوری اسلامی ایران طبق توافقات انجام شده بین ایران و دولت های عراق و سوریه حمایت و کمک مستشاری می‌کند که این کمک ها اکنون چنین شرایطی را ایجاد کرده که اگر ایرانی ها حضور داشتند یک ماهه وضعیت جمع می شد.