آمادگی سپاه برای اسکان دادن موقت کاسبان پلاسکو

بلافاصله پس از حادثه پلاسکو، همچون بسیاری از دستگاهها و نهادها، "یگان امدادی سپاه" در محل حادثه حاضر شد و بنا به تصمیمات ستاد مدیریت بحران، در شب سخت نخست حادثه حضوری فعال داشت.

 

سپاه تهران

 

از سوی دیگر سپاه تهران تجهیزات فنی و مکانیکی خود را برای کمک به تسریع روند آواربرداری در اختیار ستاد مدیریت بحران و شهرداری تهران قرار داد و موجب پیشرفت آواربرداری در خیابان جمهوری شد.

 

سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ همچنین از بازماندگان و بازاریانی که نیازمند یک سرپناه برای ادامه فعالیت‌های خود در قالب تولیدی هستند حمایت و اعلام آمادگی کرده که می تواند مکانی همچون دهکده مقاومت را برای ادامه فعالیت اقتصادی را در اختیار تولیدکنندگان زیان دیده مجتمع پلاسکو قرار دهد.

 

سپاه تهران

 

سپاه آمادگی خود را اعلام کرده اما تصمیم گیری در این خصوص بر عهده اتاق اصناف کشور است؛ آنها باید پس از بررسی درخواستهای زیان دیدگان پلاسکو و بعد از اعلام آمادگی هایی که از سوی نهادهای مختلف صورت می گیرد، وضعیت و نحوه کمک رسانی سپاه تهران به مالباختگان را اعلام کند.

 

دهکده مقاومت سپاه تهران در بزرگراه شهید عباس دوران دارای گنجایش زیادی است؛ هم ساختمان دارد و هم فضای باز؛  این دهکده می تواند کمک فراوانی به مالباختگان حادثه پلاسکو کند؛ اما تصمیم گیری نهایی و ابلاغ تقسیم کارها در این زمینه بر عهده اتاق اصناف است و آنها باید مشخص کنند که در این ماجرا چگونه می توانند از توان سپاه بهره بگیرند.