احتمال نیامدن روحانی قوت گرفت

گروه سیاسی- محمد رضا عارف رئیس فراکسیون امید و شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان امروز در جمع خبرنگاران گفته "شاید روحانی خسته شده و برای انتخابات نیاید "

به گزارش افکارنیوز، وی همچنین تصریح کرده که اصلاح‌طلبان قطعا برای انتخابات  ٩٦ کاندیدای واحد خواهند داشت.

این سخنان عارف نشان می دهد اختلافات میان اصلاح طلبان و روحانی بیشتر از همیشه شده است تا جایی که دیگر سخن از آمدن و رای آوری روحانی نمی شود.

عملکرد دولت یازدهم را می توان بزرگترین پاشنه آشیل روحانی دانست که جایی برای دفاع از خود باقی نگذاشته و حالا حامیان وی هم پشت سر او را خالی کرده اند تا پیچیدگی های انتخابات آینده بیشتر شود.

هر چند عارف توضیح نداده که روحانی از چه چیزی خسته شده، آیا اگر فردی روحیه جهادی و انرژی کافی برای اداره کشور را ندارد باید به صحنه بیاید و حالا احساس خستگی کند؟

از سوی دیگر شاید خستگی روحانی از درون دولت باشد زیرا خبرهایی شنیده می شود که برخی اعضای کابینه تنش هایی با هم دارند و تیم اقتصادی دولت به گفته بسیاری از کارشناسان با هم هماهنگ نیستند.

همچنین اتفاقات اخیر حسین فریدون برادر رئیس جمهور و اعلام سخنگوی قوه قضائیه در رابطه اش با یک مفسد اقتصادی شاید باعث شده که روحانی تصمیم بگیرد در انتخابات آینده حضور پیدا نکند.

سخنان برخی اصلاح طلبان و تاکید آنها برای وجود یک آلترناتیو در انتخابات آینده در کنار روحانی این استراتژی را نشان می داد که اصلاح طلبان از روحانی عبور کرده اند و سخنان امروز عارف تاکیدی بر این مساله بود.

همچنین کارگزارانی ها که حامی همیشگی روحانی بودند زمانی که نام جهانگیری به عنوان آلترناتیو مطرح شد گویا با دیگر اصلاح طلبان توافق کرده اند که روحانی به میدان رقابت های انتخاباتی وارد نشود.

باید منتظر ماند و دید واکنش روحانی به سخنان عارف چیست و ایا رییس جمهور رسما اعلام می کند که در انتخابات سال 96 حضور نخواهد داشت؟


مصطفی حسینی