نتیجه دیپلماسی لبخند لغو ویزای ایرانیان شد

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه رویکرد دولت و دستگاه دیپلماسی ما بسیار خوشبینانه نسبت به آمریکاست، گفت: علی‌رغم فشار و زیاده‌خواهی که آمریکایی‌ها اعمال می‌کنند و علیرغم انجام اقدامات اعتمادساز توسط ایران شاهد تحریم‌های جدیدی علیه ایران هستیم چون دولتمردان ما از دیپلماسی انقلابی برخوردار نیستند. 

 

وی بابیان اینکه دولتمردان ما قصد پیشبرد امور با دیپلماسی لبخند رادارند، تصریح کرد:‌ این دیپلماسی اثرات منفی خود را بر عزت ما داشته و این دیپلماسی لبخند باعث شده دشمن با گفتمان زور به ما فشار وارد کند به‌گونه‌ای که اکنون نیز شاهد ممنوعیت صدور هرگونه ویزا برای ایرانیان هستیم. 

 

آصفری بابیان اینکه این رفتارهای سخیف آمریکایی‌ها ناشی از بی‌تدبیری دستگاه دیپلماسی ماست، اظهار داشت: دولت باید نسبت به این رفتار آمریکایی‌ها به ملت پاسخگو باشد که چرا اقدام متقابل در خصوص آن صورت نمی‌گیرد. 

وی ادامه داد: دولت باید پاسخگو باشد که چرا 2 میلیارد دلار ما در دولت سابق آمریکا بلوکه شد و بیش از 60 پرونده در محاکم آمریکا علیه بخش‌های حقیقی و حقوقی ایران شکل گرفت ولی در مقابل رفتاری برعکس را از دستگاه دیپلماسی ایران در قبال آمریکا شاهد بوده‌ایم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با تأکید بر اینکه آمریکا از رفتار دولت سوءاستفاده می‌کند، گفت: طبق فرمایش امام و رهبر انقلاب هر قدم که ما عقب‌نشینی کنیم آن‌ها گام‌های زیادی علیه‌مان برخواهند داشت. 

آصفری بابیان اینکه متأسفانه دولت متوجه اقدامات آمریکا نیست و ملت باید تاوان بی‌تدبیری آن را بپردازد، گفت: اگر همان زمان که برجام نقض شد دولت به انتقادات منتقدین و فرمایشات رهبر انقلاب گوش می‌داد امروز شاهد چنین رفتاری از آمریکایی‌ها نبودیم. 

وی با اشاره به تصویب تحریم جدید علیه ایران و هم‌ردیف کردن ایران با کشورهایی چون سودان و سومالی و متهم نمودن کشورمان به تروریسم اظهار داشت: باید پرونده‌ای از سوی ایران درباره حمایت آمریکا از سازمان منافقین و گروه‌های تروریستی ایجاد شود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در پایان با تأکید بر اینکه نباید منتظر بمانیم و در مقابل زیاده‌خواهی آن‌ها اقدامات پدافندی انجام دهیم، خاطرنشان کرد: کسی که امروز باید شاکی باشد ما هستیم ولی امروز در عرصه بین‌الملل جای شاکی و متشاکی عوض‌شده است.