چالش مانکن اصلاح‌طلبان در مقابل دستور ترامپ!+تصاویر

دقیقا 40 ماه پس از دستور رئیس جمهور کشورمان مبنی بر بررسی پرواز مستقیم ایران - آمریکا، رئیس جمهور جدید ایالات متحده، فرمان منع ورود اتباع ایران و 6 کشور مسلمان دیگر به این کشور را امضا کرد.

 

اپیزود اول

«حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در اولین سفرش به آمریکا و دیدارش با ایرانیان مقیم نیویورک در راستای رفع مشکلات رفت‌وآمد هموطنان مقیم آمریکا، دستور بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا را صادر کرد»؛ این خبری بود که «اکبر ترکان» سرپرست شورایعالی امور ایرانیان خارج از کشور ، در تاریخ 8 مهرماه سال 92 اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد که این شورا باید به کلیه ایرانیان اعم از یهودیان، مسیحیان، زرتشتیان و مسلمانان ایرانی مقیم خارج به بهترین نحو خدمات ارایه کند.

 این قسمت از سخنان رئیس جمهور بلافاصله با استقبال روزنامه های اصلاح طلب حامی دولت روبرو شد و آن ها برای چندمین بار با بزک کردن چهره آمریکایی ها گمان کردند که این دستور می تواند مشکلات اساسی ایران و ایالات متحده را حل کند.

در همین رابطه روزنامه های این جریان احتمال برقراری پرواز مستقیم را «تیتر و خبر یک» رسانه خود کردند.

 

اپیزود دوم

ترامپ بامداد روز شنبه 9بهمن امسال، فرمانی را امضا کرد که به سبب آن ورود اتباع ایران و 6 کشور مسلمان دیگر به آمریکا برای دستکم 3 ماه متوقف می‌شود. این فرمان همچنین برنامه پذیرش پناهجو در آمریکا را هم برای دستکم 4 ماه متوقف کرده است.

در این فرمان به فهرست «دولت‌های حامی تروریسم»، کشورهایی که «تهدیدی فوق‌العاده» به شمار آمده و آمریکا علیه آن‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرده و همچنین کشورهای حاضر در فهرست «کشورها یا مناطق مایه نگرانی» وزارت امنیت داخلی قرار دارند (هفت کشور فوق‌الذکر)، اشاره شده است.

پس از این اقدام مغرضانه آمریکایی ها که با واکنش شدید چهره های سیاسی و هنری کشورمان مواجه شد، همان روزنامه هایی که در مهرماه  سال 92، با ذوق‌زدگی احتمال پرواز مستقیم ایران-آمریکا را تیتر یک خود کرده بودند، کوچکترین اشاره مستقیمی به اقدام آمریکایی  ها علیه ایران نکردند.

این روزنامه ها با عبور از فرمان خصمانه ترامپ علیه جمهوری اسلامی، تنها به بازتاب سخنرانی رئیس جمهور اکتفا کردند تا مبادا به چهره بزک شده آمریکا خدشه ای وارد شود.

در ادامه می توانید تیترهای روزنامه های اصلاح طلب را پس از این دو اتفاق مقایسه کنید: