رئیس مجلس در عین اصولگرایی، اصلاح‌طلب ناب است!

نشریات و فعالان این طیف از یک سو چند ماه است به واسطه احساس نگرانی نسبت به ریزش شدید رأی روحانی -که در نظرسنجی‌ها کاملاً مشهود است- اصولگرایان را دعوت به ائتلاف می‌کنند و در عین حال مسئولیت ناکارآمدی‌های دولت را گردن اصولگرایان حاضر در کابینه می‌اندازند.

روزنامه آرمان دیروز مدعی ائتلاف نانوشته میان لاریجانی و اصلاح‌طلبان شد و افزود «رئیس مجلس در عین اصولگرایی، اصلاح‌طلب ناب است». اما توضیح نداد که چرا مدعیان اصلاح‌طلبی حاضر نشدند به وی برای ریاست رأی بدهند و از عارف حمایت کردند.

اما در همین حال خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا از قول رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات مدعی شده حاشیه‌ها و کارشکنی‌ها در دولت مربوط به اعضای اصولگرای کابینه است. او همچنین گفت سکوت رحمانی فضلی در مورد تخلفات شهرداری شائبه سیاسی دارد.

پیش از این هم برخی مطبوعات مدعی اصلاح‌طلبی بارها حضور امثال رحمانی فضلی و پورمحمدی در دولت را مورد تخطئه و اعتراض قرار داده و خواستار جابجایی آنها با افرادی از اصلاح‌طلبان شده‌اند.

در حقیقت آنها با زبان بی‌زبانی می‌گویند اصولگرایان به ما در انتخابات سرویس بدهند و پس از آن مسئولیت ناکارآمدی‌های دولتی ناشی از گفتمان ما را بپذیرند!

پیش از این کسانی چون عبدی و کرباسچی با ادبیات نزدیک به هم تصریح کرده‌اند باید میان اصولگرایان و میان آنها و حاکمیت شکاف انداخت و از میان آنها برای خود سربازگیری و یارگیری کرد.