تازه ترین خط و نشان دولت ترامپ علیه ایران

«شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در ادامه یاوه گویی های مقامات آمریکایی علیه ایران گفت که «ایرانیان باید بدانند یک رئیس جمهور جدید بر سرکار است» و رفتار خود را تغییر دهند.

شون اسپایسر همچنین مدعی شد که «رئیس جمهور جدید آمریکا دست روی دست نمی گذارد و به ایران اجازه نمی دهد که تعهدات و تکالیف آمریکا را به سُخره بگیرد».

وی افزود: این رئیس‌جمهور ( ترامپ) قصد ندارد کنار بنشیند تا ایران نقض آشکار توافق جمعی (توافق هسته‌ای ایران و 1+5) را ادامه دهد.

سخنگوی کاخ سفید در خصوص نحوه مقابله ترامپ با آنچه اقدامات ایران در نقض برجام می‌داند، گفت: رئیس‌ جمهور بر طبق صلاحدید خود، اقدام علیه ایران را ادامه خواهد داد؛ او بارها و بارها گفته که قصد ندارد نشان دهد که آن اقدامات چه خواهد بود و او هیچ گزینه‌ ای را از روی میز برنداشته است.

اسپایسردر نشست خبری ، با انتقاد از رویکرد دموکرات های سنا در بررسی صلاحیت اعضای کابینه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، اقدامات دموکرات ها را حزب‌گرایانه و بچه‌گانه توصیف کرد.

وی گفت: رئیس جمهور باور جدی دارد که موفقیت کشورمان بسته به آموزش دانش آموزان دارد و «بتسی دووس» سه دهه از زندگی خود را صرف گسترش فرصت های آموزشی کرده است. این حقیقت که به نقطه‌ای می رسیم که معاون رئیس‌جمهور مجبور می‌شود برای اکثریت‌شکنی دموکرات‌های سنا در تایید صلاحیت نامزد رئیس جمهور اقدام کند، امری بی سابقه در این فرایند است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: مردم آمریکا پیامی جدی در زمان انتخاب رئیس جمهور ترامپ در ماه نوامبر ارسال کردند. آنها از روند موجود در واشنگتن خسته شده‌اند. هفته گذشته نیز متذکر شدیم که رئیس جمهور منصوبانی در کابینه دارد که در انتظار تایید هستند. ما در انتظار انتخاب‌های بیشتر رئیس جمهور هستیم که ریاست نهادهای مختلف را با وجود تاکتیک‌های بچه گانه دموکرات های سنا به عهده بگیرند.