توان اجماع سازی آمریکا در جهان از هر زمان دیگر کمتر شده است

حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار خانم دلسی رودریگز و نسلون پابلو مارتینز وزیران خارجه و نفت ونزوئلا ، با بیان اینکه توان اجماع سازی آمریکا در جهان از هر زمان دیگر کمتر شده است ، به ضرورت نقش آفرینی جنبش غیر متعهدها اشاره کرد و  گفت: همه اعضای جنبش غیرمتعهدها باید دست در دست یکدیگر، برای ایفای نقش فعالتر این سازمان در مسایل منطقه ای و بین المللی تلاش کنند.

روحانی اشتراک نظر ایران و ونزوئلا در بسیاری از مسایل بین المللی را قابل توجه دانست و گفت: استقلال و ایستادگی در برابر کشورهایی که دنبال یکجانبه گرایی در جهان هستند از اصول سیاست خارجی ایران و ونزوئلا به عنوان دو کشور مستقل است.

رییس جمهوری تصریح کرد: شرایط امروز جهان ایجاب می کند که کشورهای مستقل و بویژه غیرمتعهدها ضمن تکیه بر ملت های خود ، در برابر یکجانبه گرایی ، افراط گری و خشونت،  متحدتر عمل کنند.

روحانی همچنین به گام موفق کشورهای تولید کننده نفت در اجلاس الجزایر اشاره کرد و اظهارداشت: همه کشورهای  تولیدکننده نفت در اوپک و غیراوپک ضروری است بکوشند تا بهای نفت به نقطه باثبات و عادلانه ای برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان رسیده و تثبیت شود.

وزیر خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با تقدیم پیام کتبی رییس جمهوری کشورش به دکتر روحانی، اظهارداشت که کاراکاس مصمم است روابط خود را در همه عرصه ها با تهران عمق بخشد.

خانم" رودریگز" همچنین به موضوع نفت و توافق الجزایر اشاره کرد و گفت: همه کشورهای تولید کننده نفت باید با اجرای دقیق توافق الجزایر، برای تعادل بازار و تثبیت بهای نفت تلاش کنند.