مبارزه با تروریسم مسئله مهم منطقه است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه)‌ با «عادل عبدالمهدی» از رجال سیاسی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار برخی موضوعات منطقه‌ای از جمله وضعیت مبارزه با تروریسم به ویژه مقابله با گروه تروریستی داعش، نقش کشورهای منطقه در مسائل منطقه‌ای و آخرین اوضاع مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لاریجانی با اشاره به روابط دیرینه و گسترده ایران و عراق، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در شرایط کنونی در وضعیت خوبی قرار دارد و امیدواریم این تعاملات گسترش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئله مبارزه با تروریسم یکی از مسائل بسیار مهم برای منطقه به ویژه کشور عراق محسوب می‌شود، تصریح کرد: موضوع مبارزه با تروریسم دارای عمق و پیچیدگی‌های بسیاری است و قطعاً شکست این گروه‌ها به ویژه داعش نیاز به تلاش و همکاری‌های گسترده منطقه‌ای دارد.

رئیس قوه مقننه درباره عملکرد برخی کشورهای عربی در رابطه با مسائل منطقه‌ای، گفت: متأسفانه برخی از کشورها به جای هم‌افزایی، دشمن فرضی برای منطقه ایجاد می‌کنند.

 

وی تأکید کرد: قطعاً در شرایط کنونی حل مشکلات امنیتی و تروریستی در عراق دارای اهمیت است، زیرا این کشور یک پایه مهم در منطقه محسوب می‌شود و به طور حتم حل مسئله عراق یک تعادلی را در منطقه ایجاد می‌کند.

 

*پیروزی عراق در برابر گروه تروریستی داعش نیاز به همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی وسیع دارد

در این دیدار «عادل عبدالمهدی» از رجال سیاسی عراق درباره وضعیت مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق، گفت: نیروهای نظامی عراق ضربات زیاد و مهمی را به این گروه تروریستی زده است.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که طولانی‌تر شدن جنگ با داعش و نابودی کامل آنها بسیار بهتر از آن است که تروریست‌ها به مناطق دیگر فرار کرده و بار دیگر به مناطق حمله کنند.

این رجل سیاسی عراق با بیان اینکه پیروزی عراق در برابر گروه تروریستی داعش نیاز به همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی وسیع دارد، گفت: قطعاً حل مسائل داخلی عراق در ارتباط با پرونده‌های منطقه‌ای است، از این رو حل هر گونه مسائل داخلی بدون راه حل‌های منطقه‌ای سخت خواهد بود.