ایران در رسانه‌های جهان/هشدار توئیتری ترامپ به روحانی

اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف 24 ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

واکنش ترامپ به اظهارات روحانی در راهپیمایی 22 بهمن

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار «واشنگتن‌آگزماینر» به سخنرانی «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن واکنش نشان داد.

ترامپ در توییتر خود خطاب به روحانی نوشت: «بهتر است او مراقب باشد.»

***

ترامپ با امیر کویت درباره ایران گفت‌وگو کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با امیر کویت با وی درباره مقابله با آنچه به ادعای وی «فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه» است گفت‌وگو کرد.

***

واشنگتن‌پست گزارش داد؛ دیدگاه‌های ضد ایرانی استراتژیست ارشد ترامپ از شکست عملیات طبس نشأت می‌گیرد

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی مفصل روز جمعه به نقش شکست عملیات طبس در شکل‌گیری دیدگاه‌های ضد ایرانی «استیو بانون»، استراتژیست ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است.

***

ابراز نگرانی فرمانده آمریکایی از افزایش نفوذ روسیه و ایران در افغانستان

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا از افزایش نفوذ پاکستان، روسیه و ایران در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

***

کاخ سفید: ترامپ و العبادی تلفنی گفت‌وگو کردند/ ایران محور اصلی

کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که آنها در بخشی از این مکالمه، «درباره تهدید ایران» برای سراسر منطقه صحبت کردند.

***

نتانیاهو: اتحاد اسرائیل و سعودی علیه ایران اکنون هم وجود دارد

در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو به کاخ سفید و دیدارش با دونالد ترامپ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه آمریکایی از اتحاد تل آویو و واشنگتن، مقابله با ایران و دیگر موضوعات سخن گفته است.

***

سردبیر الاخبار: علت اصلی ممنوعیت ورود ایرانی‌ها به آمریکا گسترش حقایق انقلاب اسلامی در آمریکاست

سردبیر روزنامه «الاخبار» در گزارش تحلیلی نوشت که علت اصلی ممنوعیت ورود ایرانی‌ها به آمریکا گسترش حقایق انقلاب اسلامی در آمریکا است.

***

اظهارات ضد ایرانی رئیس پارلمان عربی در کنفرانس قاهره

«مشعل السلمی» امروز شنبه در دومین کنفرانس پارلمان عربی و روسای مجالس کشورهای عربی که در قاهره برگزار شد، مدعی شد که ایران با استمرار اشغال جزایر سه‌گانه امارات و دخالت آشکار در امور داخلی کشورهای عربی از طریق ایجاد درگیری‌های طایفه‌ای، تهدیدی برای امنیت قومی عربی است.

***

هاینونن: شورای امنیت باید قطعنامه تازه‌ای علیه برنامه موشکی ایران صادر کند

معاون سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که نقش مهمی در پرونده‌سازی علیه ایران داشته، نوشته است که شورای امنیت باید قطعنامه‌ای تازه علیه برنامه موشکی ایران صادر کند.