همکاری با ایران مایه قدرت خلیج فارس و امنیت در منطقه است

شیخ نعیم قاسم جانشین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ایران منطقه را از عصر شکست‌ها به دوران پیروزی‌ها هدایت کرده است.

وی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ضاحیه جنوبی بیروت افزود: ایران خود را وابستگی به غرب و شرق رهانید و ضمن به دست آوردن استقلال خود، از مقاومت ملت‌های مستضعفی که با اشغالگری رژیم صهیونیستی و همه انواع اشغالگری در منطقه ما مبارزه می‌کردند، حمایت کرد.

نعیم قاسم در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امید را در دل ملت‌های منطقه بارور کرد و این باور را نزد آن‌ها ایجاد کرد که تغییر ممکن است و استکبار قضا و قدر نیست که نتوان آن را تغییر داد. بنابراین ما می‌توانیم با ظلم و اشغالگری مقابله و گزینه‌های خود را انتخاب کنیم و آینده را بسازیم.

وی افزود: اگر کشورهای منطقه می‌خواهند شکوفا شوند و در امنیت بیشتری زندگی کنند و از خود بهره ببرند، باید با ایران همکاری کنند. همکاری با ایران مایه قدرت خلیج فارس و امنیت و ثبات و آینده کل منطقه است.

جانشین دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه ایران اسرائیل را شکست داد گفت: زمانی ایران ژاندارم آمریکا در منطقه برای سرکوب کشورهای عربی و اسلامی بود، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به حامی کشورها و آرمان‌های عربی تبدیل شد.

وی تاکید کرد که حزب‌الله افتخار می‌کند که از سوی ایران حمایت می‌شود. ایران چیزی از حزب‌الله و لبنان درخواست نکرده است و واقعیت امروز دال بر این مدعاست.