دو امتیاز مهم برجام برای ایران از نگاه رئیس کمیسیون امنیت

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره آینده توافق برجام با توجه به بدعهدی‌های مکرر آمریکا اظهارکرد: در حال حاضر توافق برجام مسیر خود را در پیش گرفته و در حال  اجرا است البته بدون شک در این مسیر مشکلاتی هم وجود دارد که باید حل شود.
 

 

وی درباره بدعهدی‌های آمریکا در توافق برجام تاکید کرد: آمریکا یکی از 6 کشوری است که توافق برجام را امضا کرده است از این رو برجام مسیر خود را در راهی که آغاز کرده است ادامه می‌دهد.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم شمارشی را پیرامون اقدامات صورت گرفته بعد از توافق برجام انجام دهیم در مجموع به آمار خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

 

بروجردی خاطرنشان کرد: نمونه مشخصی که بعد از توافق هسته‌ای می‌‎توان به آن اشاره کرد مسئله نفت است به‌ گونه‌ای که در حال حاضر در حوزه نفت شرایط ما از شرایط موجود در وضعیت تحریم‌ها فاصله گرفته است و به وضعیت معمولی و روال قبل از تحریم‌ها سوق پیدا کرده است.

 

وی تصریح کرد: امروز کشتی‌های ایرانی که سابقا با پرچم‌های کشورهای دیگر ماموریت خود را انجام می‌دادند با پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اقیانوس‌ها و دریاها مشغول به فعالیت هستند.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها همواره با ایران چالش دارند تاکید کرد: ما هیچ‌گاه از مواضع خودمان در برابر آمریکا عقب‌نشینی نخواهیم کرد و به مسیری که آغاز کردیم ادامه می‎دهیم.