ترامپ به بحران‌های داخلی آمریکا بیشتر توجه کند
"سردار یداالله جوانی" مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که آینده سوریه با انتخاب ترامپ چه می‌شود، گفت: سوریه روند مشخصی را طی می‌کند و آن روند بازیابی و شکست کامل جنگ‌های نیابتی در سوریه و نابود شدن کامل تروریست‌ها است. 
 
وی افزود: این طور نیست که با انتخاب ترامپ این روند بخواهد تغییر کند. امروزه شرایط آمریکا به گونه‌ای است که ترامپ باید بیشتر به مسائل داخلی امریکا بپردازد و در نتیجه ما شاهد کم رنگ شدن آمریکا در تحولات بین المللی و از جمله غرب آسیا خواهیم بود. دلیل ان هم این است که آمریکا مشکلات عدیده ای دارد که به آن مبتلا شده و ترامپ با هدف نجات آمریکا آمده که این مشکلات را مرتفع کند و اگر بخواهد قطعا باید به بحران‌های داخلی آمریکا بیشتر توجه کند. 
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: آمریکا در موقیعتی قرار ندارد که بخواهد در تحرکات منطقه‌ای و  بین المللی خودش بیفزاید و این معنایش این است که اگر بخواهد در مسائل بین المللی و منطقه‌ای دخالت کند قطعا مشکلات آمریکا بیشتر خواهد شد. 
 
وی در پایان افزود: آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته تمام توان خود را در سوریه به کار بستند تا با حمایت از گروه‌های تروریستی معادلات را در سوریه به ضرر حاکمیت ملی و دولت قانونی و مردمی بشار اسد تغییر بدهد این موضوع محقق نشده است.

 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان خاطرنشان کرد:  امروزه روند تحولات در سوریه به نفع مردم، حاکمیت، دولت و ارتش در منطقه است و همین روند ادامه پیدا خواهد کرد.