طرح فراکسیون امید مخالفت با آزادی بیان است

محمدرضا گلرومفرد عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور از برگزاری اولین دوره جشنواره نشریات دانشجویی مستقل در نشست سالیانه این اتحادیه خبر داد.

دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: با توجه به فضای موجود در کشور که برخی در پی سرکوب منتقدان هستند مهمترین مسئله حفظ روحیه نقادی در دانشجویان است که یکی از اهداف جشنواره نیز همین است.

گلرو مفرد با اشاره طرح دوفوریتی اخیر برخی از نمایندگان مجلس آن را نوعی مخالفت با آزادی بیان دانست و گفت: نمی‌توان روحیه نقد و مطالبه گری را از دانشجویان سلب کرد. با توجه به شرایطی که در آن هستیم شعار اولین دوره جشنواره نشریات دانشجویی مستقل را «نقد آزادانه در چارچوب عقلانیت انقلابی» انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: مخاطبین این جشنواره تمام نشریات وابسته به دفاتر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل هستند و ثبت نام در جشنواره نیز در سایت mostaghel.ir انجام می‌شود. همچنین صاحبان اثر می‌بایست نسخه مکتوب آن را به نشانی اتحادیه ارسال کنند.

 

گلرو زمان برگزاری این جشنواره را نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل عنوان کرد و گفت: نشریاتی که در بازه زمانی سال تحصیلی 96-95 منتشر شده‌اند می توانند در ظرف زمانی 15فروردین ماه تا 15 اردیبهشت ماه 96 آثار خود را ارسال کنند.

 

گلرو در پایان با اشاره به دستور العمل برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی افزود: نحوه برگزاری جشنواره در این دستورالعمل آمده است و شرکت کنندگان در صورت داشتن هر گونه سوالی می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی از قبیل ایمیل و یا شماره تلفنی که در دستورالعمل برگزاری جشنواره آمده است سوال خود را مطرح کنند.