آقای رئیس جمهور مشکل خوزستان عذاب الهی است یا ناکارآمدی؟

گروه سیاسی- رئیس جمهور در روزهای اخیر مطالبی را عنوان کرده که با واکنش بسیاری از سیاسیون همراه بوده است، وی در یکی از سخنرانی های خود در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری استانداری خوزستان مشکلات این استان را به عذاب الهی نسبت داد و گفت: "در برخی روایات آمده اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد، عذاب الهی نازل می شود و برخی عذاب ها نیز همین است که ما می بینیم."

به گزارش افکارنیوز، این سخن رئیس جمهور محترم از این جهت جالب است که ایشان مشکلات را به دولت قبل نسبت نداده بلکه ترک امر به معروف و نهی از منکر که فریضه ای دینی و الهی است را باعث ایجاد مشکلات خوزستان عنوان کرده است.

سوال اینجاست آیا مردم خونگرم خوزستان که سالها در مقابل جنگ تحمیلی که صدام علیه ایران ایجاد کرد ایستادگی کردند و مقاومت جانانه آنها زبانزد بوده مرتکب منکری شده اند که مستحق عذاب الهی باشند؟

از سوی دیگر به نظر می رسد مهمترین منکری که این روزها وجود دارد ناکارآمدی برخی مسئولین است که وظایف خود را در قبال مردم انجام نمی دهند تا مشکلات از بین برود.

آقای روحانی کلید شما برای حل مشکلات مردم کجاست؟ در طول بیش از سه سال و اندی معاون حضرتعالی که سکاندار سازمان محیط زیست است چه اقداماتی برای مردم خوزستان و گرد و غبار انجام داده است؟ 

مردم خوزستان در انتخابات رای دادند و رئیس جمهوری انتخاب کردند که به آنها کلید حل مشکلات را نشان داده و امروز توقع به حقی دارند که مشکلات زیستی آنها حل شود، مردم وظیفه خود را انجام داده و دولتی که شعار تدبیر و امید می داد را انتخاب کردند و امروز تکلیف مسئولان است که وظیفه خود را انجام دهند.

آقای رئیس جمهور در جمع مجریان برگزاری انتخابات 96 نیز گفته "قهر طبیعت نتیجه ظلم ماست." سوال ما از دولتمردان این است چه کسی مرتکب ظلم شده است؟ یا مردم خوزستان ظلم کرده اند؟  

چه خوب می شود اگر بحران و یا مشکلی برای مردم در هر گوشه از ایران عزیز اتفاق می افتد فارغ از نگاه سیاسی با استفاده از تجربیات و دانش علمی کشور دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شود، توقع از دولت این بود در همان روزهای ابتدایی پدیده گرد و غبار در خوزستان دولتمردان و رئیس جمهور به این استان سفر می کردند و مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و با کاری جهادی در رفع این مشکلات قدم بر می داشتند.