تفکر اصولگرایی نیازمند یک سازماندهی مجدد است
حسین کنعانی‌مقدم عضو جبهه ایستادگی در رابطه با تفاوت ائتلاف اصولگرایان با تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب نسبت به ائتلاف‌های دوره‌های گذشته اظهار داشت: در گذشته عمدتاً احزاب و تشکل‌های سیاسی، ائتلاف‌های انتخاباتی را ایجاد می‌کردند اما جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیشتر روی ظرفیت‌های مردمی حرکت می‌کند.
 
عضو جبهه ایستادگی با بیان اینکه تفکر اصولگرایی نیازمند یک سازماندهی مجدد و حرکت در 3 فاز است، گفت: از فاز اول یعنی ایجاد گفتمان همگرایی، انسجام و وحدت استقبال خوبی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه مرحله دوم، اجماع اصولگرایان روی گزینه‌های مشترک برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است، اظهار داشت: تلاش ما در فاز سوم این است که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.
 
کنعانی‌مقدم با تاکید بر اینکه اصولگرایان در انتخابات سال آینده به یک گزینه واحد می‌رسند، گفت: همه احزاب و شخصیت‌ها کاملا آزاد هستند که فعالیت انتخاباتی کنند و خود را برای رقابت‌های انتخابات به منصه ظهور بگذارند اما اگر کسی بخواهد در انتخابات 96 حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب را داشته باشد، باید مکانیزمی را که این جبهه برای انتخاب ریاست جمهوری در نظر گرفته است، بپذیرد.
 
وی با تأکید بر اینکه کسانی که خود را اصولگرا می‌دانند باید از گزینه نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت کنند، خاطر نشان کرد: اگر کسی بخواهد حمایت اصولگرایان را داشته باشد باید سازوکار جبهه مردمی را بپذیرد، در غیر این صورت باید به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات 96 شود.