پاره کردن را فراموش کنید؛ ترامپ هم فهمید برجام به نفع آمریکا و اسرائیل است!

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، شبکه CNN در مطلبی به قلم دیوید ای. اندلمن نوشت:

سخنی که در دوران رقابت‌های انتخاباتی زیاد از زبان ترامپ شنیده می‌شد، "پاره کردن" بود! او دائما از پاره کردن برجام و مذاکره مجدد با ایران برای بستن قراردادی جدید با محتوایی بسیار بهتر که منافع آمریکا و اسرائیل در آن لحاظ شده باشد سخن می‌گفت.

اما شما دیگر سخنی از پاره کردن برجام، نه می‌شنوید و نه خواهید شنید. ترامپ حتی در پیام مهم خود به کنگره در روز سه‌شنبه نیز فقط یکبار از ایران نام برد! آن‌هم فقط وقتی که خواست به اسرائیل قوت قلب دهد و گفت: "من در راستای اتحاد ناگسستنی خود با اسرائیل، تحریم‌های جدیدی را بر علیه افراد و نهادهایی که در راستای ساخت موشک‌های بالستیک با ایران ‌همکاری کنند وضع خواهم کرد".

این حقیقت که ترامپ دیگر به برجام دست نخواهد زد دلایل متعددی دارد، از جمله اینکه فرماندهان نظامی اسرائیل به نتانیاهو گفته‌اند نمی‌توانند در جنگ با ایران پیروز شوند! اسرائیلی‌ها از برجام خوشحالند ﴿حداقل در این برحه از زمان بدشان نمی‌آید برجام بماند﴾.

آنچه اسرائیلی‌ها سرانجام فهمیده‌اند همان چیزی است که قبلا ارتش آمریکا فهمیده بود: پیروزی بر ایران مستلزم حمله‌ای برق‌آسا به اهداف متعددی در عمق خاک ایران و نابود کردن یکجای تمامی آن‌ها است، حال آن‌که ایران توان نظامی خود را در یک سبد قرار نداده است که بتوان به‌سادگی به این مهم دست یافت!

در این میان ایران هم بیکار نخواهد نشست و به کمک متحدانش در سراسر جهان عواقبی را برای آمریکا و متحدانش ﴿به‌ویژه اروپا﴾ رقم خواهد زد که تصورش هم وحشتناک است.

هنوز یادمان نرفته است که وقتی فلین پس از اولین آزمایش موشکی ایران، مقابل دوربین‌های زنده تلویزیونی گفت "از این پس ایران رسما در مرکز توجه ما قرار خواهد گرفت"، فقط دو هفته گذشت تا او دیگر در دولت آمریکا نباشد و صدایی معقول‌تر جایگزینش شود!

از همان زمان ‌همه فهمیدند که اگر ترامپ بخواهد بر روی تهدید فکرنشده "پاره کردن برجام" پافشاری کند، هیچکس دستش را نخواهد گرفت و تنها خواهد ماند.

photo_2017-03-04_10-37-20