زمان دادن به آمریکا بزرگ‌ترین اشتباه دولتمردان است

محسن رضایی در کنگره ملی شهید رقیه رضایی شهید شاخص جامعه زنان کشور در سال 95 که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس در سراسر کشور و درود به روح بانوان قهرمان که از ابتدای انقلاب پا به پای مردان جان خود را تقدیم انقلاب کردند، اظهار داشت: برگزاری این کنگره حرکتی عظیم است.

وی افزود: شهید رقیه رضایی از بانوان شاخصی است که با توجه به استعداد عظیمی که در حوزه دانشگاهی داشت و رتبه کنکور را کسب کرده بود اما به حوزه رفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به چرایی این موضوع عنوان کرد: ما خودمان انتخاب می‌کنیم که چطور زندگی کنیم و راه انسان‌ساز را برمی‌گزینم.

رضایی با اشاره به فعالیت‌های این بانوی شهید اضافه کرد: حضور در کردستان و تربیت و آموزش هم از دیگر خدمات این شهید به انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون مردان و زنانی وجود داشته‌اند که نام واقعی خانواده را معنا کرده و انسان‌ساز هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نخستین بار اسلام در همین قزوین وارد سیاست شد و پیشینه پایتختی قزوین در صفویه این موضوع را روشن کرده است.

رضایی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک بار دیگر سیاست را وارد دین کرد و این انقلاب نقطه آغاز حرکتی عظیم بود هرچند دست‌های دشمن به دنبال این است که این انقلاب به نتیجه نرسد اما در مقابل ما هم با نگاه به هویت‌یابی تلاش می‌کنیم این انقلاب تا رسیدن به همه اهداف از پا نایستد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب ما هویت نداشتیم و این انقلاب اسلامی بود که بزرگ‌ترین فتح‌الفتوح آن هویت‌دهی و تربیت رقیه و باکری‌ها و باقری‌ها بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هویت ما بر پایه مبارزه و جهاد به وجود آمد و باید دانست ملتی که هویت ندارد، استقلال هم نخواهد داشت.

رضایی یادآور شد: امروز در منطقه و دنیا نام ایران شناخته شده است و این مسئله از سوی دشمن قابل تحمل نیست به همین دلیل هم آغاز به محاصره اقتصادی و تهاجم فرهنگی کرده است.

وی اضافه کرد: امروز اگر خواستار حفظ هویت خود هستیم باید مبارزه را ادامه دهیم اما این مبارزه تحریم‌شکنی و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر هویت داشته باشیم عزت، وحدت، پیشرفت و استقلال خواهیم داشت و این هویت در سایه مبارزه ایجاد می‌شود، گفت: مبارزه با فقر و بیکاری یک جهاد بزرگ است که امروز باید به این دو مقوله توجه ویژه‌ای شود.

رضایی با اشاره به سفر اخیر خود به سرخس عنوان کرد: اگر قرار باشد پول کشور را با پول امارات مقایسه کنند، این یک ذلت بزرگ است و چنانچه بخواهیم در اقتصاد هم همانند حوزه نظامی و علمی افتخار کسب کنیم، باید بِرندهای ایرانی را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: مسؤولان باید جوانان را وارد عرصه کنند که اگر جوانان با همان روحیه انقلابی و شهادت‌طلبی وارد عرصه شوند، بی‌تردید خرمشهرها آزاد می‌شود چراکه امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و باید دانست که در ادامه این مبارزه است که باید هویت خود را حفظ کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد: نیروهای انقلابی هیچ‌گاه مانع و مخالف مذاکرات بین‌المللی نیستند اما تا امروز چه از این مذاکرات به دست آورده‌ایم؟

رضایی تشریح کرد: دیپلماسی و مذاکره اگر در جهت عزت و هویت نباشد، مورد قبول نیست، چراکه ذلت را رقم می‌زند.

وی یادآور شد: امروز ما به نقطه مهم و حساسی رسیده‌ایم و تمام فشارها برای توقف در همین جایگاه است تا دشمنان و در رأس آن آمریکا زمان به دست آورند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: زمان دادن به آمریکا بزرگ‌ترین اشتباه دولتمردان امروز کشور است و باید نیمه راه را که در میدان دادن به زنان و جوانان و توسعه اقتصادی است، طی کرد.

رضایی در ادامه با اشاره به شکست عربستان در منطقه خاطرنشان کرد: جوان ناپخته عربستانی عادل‌الجبیر به دنبال شکستی که در منطقه خورده است، مسؤولان عراقی را به عربستان دعوت می‌کند تا عراق و سوریه را از ایران جدا کند.

وی اضافه کرد: این مسئله نشان‌دهنده اقتدار ایران اسلامی است اما ما در مسائل اقتصادی عقب هستیم که راهکار آن هم شناساندن باکری‌ها و باقری‌هاست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز فضا بسیار مسموم است و در هیچ برهه‌ای از تاریخ ایران و حتی اسلام تا این حد شایعات وجود نداشته اما اگر اخلاص باشد، می‌توان شهدا را شناساند.

رضایی با اشاره به اینکه باید در معرفی شهدا حقیقت را بیان کرده و غلو نکرد، ادامه داد: استعدادهای کشور بسیار فراوان است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

وی یادآور شد: امروز آمریکا، انگلیس را به خلیج فارس آورده، عربستان را به یمن کشانده و ترکیه را به جان سوریه انداخته است و با این نقشه و دروغ مطرح می‌کند که ایران می‌خواهد منطقه را بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: دل‌ها به سمت ایران اسلامی معطوف شده و امروز معنویت قلب‌ها بوده که فاتح ملت‌هاست و اکنون مبارزه و جهاد آغاز شده است.

رضایی افزود: برداشت ما این است که فرزندان این سرزمین استعداد لازم را برای کسب موفقیت‌ها دارند و امروز پشتوانه عظیمی به نام رهبری وجود دارد که یادگار امام خمینی(ره) است.