ایران می خواست در کشورمان ایستگاه رادیویی راه بیندازد!

 عبدالله حمید، سفیر مالدیو در عربستان در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد:  ما یک کشور مسلمان هستیم و هیچ گونه فرقه گرایی و از این قبیل مشکلات نداریم و ما به خوبی سیاست های منفی ایران در منطقه را می دانیم و این یک موضوع جدید نیست بلکه در طول تاریخ بوده است.

وی در ادامه مدعی شد: دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهند ایران در بیشتر پرونده‌های منطقه، در عراق، یمن و سوریه دست دارد و ایران با استفاده غیرمستقیم از یک کشور دیگر به عربستان حمله می‌کند .

سفیر مالدیو درعربستان افزود: هیچ کشوری نباید در امور داخلی دیگر کشورها مداخله کند و ما خواستار ایجاد روابط خوب با تمام کشورها هستیم.

عبدالله حمید در ادامه با بیان این که ما از مه 2016 روابط دیپلماسی خود را با ایران قطع  کردیم و روابط ایران و مالدیو درهیچ دوره ای قوی نبود ادعا کرد: ایران برای محقق کردن امور خود گاهی وقت ها از ما حمایت می کرد. چندین بار از ما خواستند تا ایستگاه رادیویی در مالدیو ایجاد کنند اما ما به طورمستقیم قبول نکردیم زیرا ما یک کشور مسلمان صد در صد سنی هستیم و به رادیویی که بخواهد ایدئولوژی های دیگری منتشر کند نیاز نداریم.

 این ادعاهای بی اساس درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید کرده اند که حضور ایران در منطقه با رعایت احترام به حاکمیت و استقلال کشورها و مداخله نکردن در امور دیگران است.