مدیران دولتی مشغول کار انتخاباتند!

هم‌اکنون در دستگاه‌های مختلف  دولتی ضمن برگزاری برخی جلسات، مدیران برای تبلیغ رأی دوباره به روحانی توجیه می‌شوند. اخیرا برخی مدیران دولتی مانند وزرای آموزش و پرورش، کار و رفاه، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، قائم مقام وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات، رئیس سازمان محیط‌ز‌یست (معاون رئیس‌جمهور)، معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و ... در جلسه‌ای انتخاباتی با حضور برخی اصلاح‌طلبان و اعضای فراکسیون امید درباره انتخابات به تبادل‌نظر و هماهنگی پرداختند.

از ماه‌ها قبل نیز برخی از همین مدیران و دیگرانی مانند وزیر ارتباطات... مشغول حضور در میتینگ‌های حزبی - انتخاباتی هستند. معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم مدت‌هاست بدون اعلام استعفا مشغول برخی هماهنگی‌ها است. وی به شکل اعلام نشده اما اعمالی، مدت‌هاست در سمت ریاست ستاد انتخاباتی روحانی فعال است.

روزنامه آرمان دیروز نوشت: چندان عجیب نیست که روحانی در اندیشه راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی خود باشد... تصور نمی‌شود ترکیب ستاد انتخاباتی روحانی از نظر مشی عملکردی و برنامه‌ای در سال 96 آنچنان تغییری نسبت به سال 92 داشته باشد و شاید تفاوت‌هایی در ترکیب اعضای آن مشاهده شود و دلیلش هم این است که اعضای دولت در صورت حضور در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی باید از سمت‌های خود در دولت استعفا دهند که در این صورت تعداد زیادی از اعضای کابینه دیگر حضور در دولت نخواهند داشت که روحانی به خوبی می‌داند این امر به ضرر برنامه‌های پاستور برای مردم است. نخستین بار وزیر ارتباطات یعنی محمود واعظی بود که گفت: «ستاد انتخاباتی آقای روحانی به ریاست آقای شریعتمداری تشکیل خواهد شد.» پس از او علی جنتی از حضور دولتمردان در ستاد انتخاباتی روحانی خبر داد و گفت: «محمد شریعتمداری، رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 می‌شود.»

آرمان می‌افزاید: «اکنون پیش‌بینی می‌شود که «محمود واعظی» هم که وزیر ارتباطات است به ستاد روحانی بپیوندد و با کرسی وزارت خداحافظی کند. البته اکبر ترکان هم به احتمال زیاد راهی ستاد روحانی خواهد شد.

محمدرضا نعمت‌زاده رئیس، اکبر ترکان قائم مقام، علی یونسی مسئول کمیته اقوام و مذاهب، محمدباقر نوبخت سخنگو و محمد سلطانی‌فر رئیس کمیته تبلیغات و رسانه ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 بودند که هر یک از آنها مسئولیتی در دولت یازدهم برعهده گرفتند».