ایران در رسانه های جهان/دیدار پوتین و نتانیاهو درباره ایران

اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

استقبال ایران از نقش سازنده چین در منطقه/ عربستان منطقه و جهان را بی ثبات و ناامن کرده است

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در پی اظهارات وزیر خارجه چین مبنی بر آمادگی پکن برای میانجیگری بین تهران و ریاض در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: ضمن ارج گذاری به حسن نیت دولت جمهوری خلق چین در خصوص میانجیگری بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اعلام می دارد که اختلاف بین دو کشور همسایه ایران و عربستان اصولا اختلاف نظر در دیدگاهها، عملکرد و سیاست های اعلامی و اعمالی است.

در این بیانیه آمده است: عربستان سعودی با اتخاذ و اجرای سیاستهای فرقه گرایانه، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و نیز حمایت مادی و معنوی از گروههای تروریستی و تکفیری، منطقه و جهان را بی ثبات و ناامن ساخته است. دخالت آشکار این کشور در امور داخلی همسایگان و ایفای نقش بی ثبات کننده در منطقه و قریب به دو سال تجاوز بی رحمانه به مردم بی دفاع یمن از عربستان عنصری بی ثبات ساز و ناسازگار با همه هنجارهای پذیرفته شده جهانی ساخته است.

***

دادستانی «مریلند» نیز به جمع مخالفان فرمان ضد مهاجرتی ترامپ ملحق شد

پس از دادستان‌های ایالت‌های واشنگتن، هاوایی، نیویورک، اورگن و ماساچوست، دادستان ایالت مریلند نیز با فرمان ضد مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا مخالفت کرد.

***

نتانیاهو: به تجربه می‌دانم که حرف‌هایم با پوتین نتیجه‌بخش خواهد بود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید در نهایت صراحت به رئیس‌جمهور روسیه گفته که مخالف حضور نظامی ایران در سوریه است و بر اساس تجربه می‌داند که این صحبت‌ها با پوتین «نتیجه بخش» خواهد بود.

***

دادستان ماساچوست هم علیه فرمان ضدمهاجرتی ترامپ شکایت کرد

پنجمین دادستان ایالتی هم از فرمان جدید ضدمهاجرتی ترامپ شکایت کرد و گفت که این فرمان علاوه بر مغایرت با قانون اساسی آمریکا، تبعیض‌آمیز هم هست.