کاندیدای اصلی طرفداران برجام، روحانی است

احمد شریف رئیس کمیته امور بین‌الملل خانه احزاب درباره آرایش سیاسی انتخابات سال 96 اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 در برهه‌ای بود که مذاکرات هسته‌ای جریان داشت و رقابت اصلی میان موافقان و مخالفان آن شکل گرفت و در نهایت رویکرد موافق با مذاکرات پیروز شد.

 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در انتخابات سال آینده هم دو طیفی که در مقابل هم برای رقابت انتخاباتی صف‌آرایی می‌کنند، بیشترین مانورشان حول محور مذاکرات هسته‌ای و برجام باشد، ادامه داد: در انتخابات 96 به احتمال قوی شاهد رقابت طیف مخالف برجام و در مقابل طیفی هستیم که برجام را دستاوردی بزرگ می‌داند و از آن جانبداری می‌کند.

 

رئیس کمیته امور بین‌الملل خانه احزاب با اشاره به اینکه کاندیدای اصلی طرفداران برجام روحانی است، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصولگرایان معتدل، طبعا در انتخابات سال آتی از روحانی حمایت می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: بعید است اصلاح‌طلبان کاندیدایی جز روحانی در انتخابات سال آینده داشته باشند.

 

رئیس کمیته امور بین‌الملل خانه احزاب با تاکید بر اینکه باید فضای رقابت عادلانه و یکسانی در بین رقبای مختلف انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شود، گفت: بهتر است در انتخابات 96 برای بحث‌ها، فضای کارشناسی ایجاد شود و در رسانه ملی، از تشکل‌های رسمی و احزاب سیاسی هم دعوت شود تا مردم انتخابی آگاهانه داشته باشند.