ادعای رویترز درباره سهام کشتیرانی ایران
رویترز به نقل از 6 منبع آگاه ایرانی و غربی مدعی شد خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نشست‌هایی را در پایتخت انگلیس برای مذاکره درمورد امکان عرضه سهام خود در بورس لندن برگزار کرده، اما به دلیل ترس سرمایه‌گذاران اروپایی از تحریم‌های باقیمانده آمریکا، این نشست‌ها بی‌نتیجه مانده است.

 

این در حالیست که اگر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران موفق به عرضه سهام خود در بورس لندن شود، اولین شرکت ایرانی خواهد بود که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی سهامش در مهمترین بازار بورس انگلیس عرضه می‌شود.

 

به نوشته رویترز، یک منبع آگاه در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ارسال یک ایمیل به این خبرگزاری، هرگونه اقدامی در جهت عرضه سهام این شرکت در بورس لندن را تکذیب کرده و بورس لندن نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

 

افزون بر این، هیچ کدام از 6 منبع اولیه رویترز شامل 4 منبع ایرانی و 2 منبع غربی نیز حاضر به افشای نام خود نشده‌اند.

 

رویترز در پایان با اشاره به ناتوانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشان دادن منافع اقتصادی برجام به مردم ایران نوشت: خطوط کشتیرانی ایران سال گذشته از فهرست سیاه تحریم‌های بین‌المللی خارج شد اما ناکامی این شرکت در عرضه سهام خود در بورس لندن نشان می‌دهد ایران به رغم توافق هسته‌ای هنوز فاصله زیادی تا رفع کامل تحریم‌های بین‌المللی دارد.

 

--------------------------------------------------------------------

 

تکذیبیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

 

 

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای با تکذیب خبر رویترز اعلام کرد: این شرکت برنامه‌ای برای عرضه سهام در بورس لندن ندارد.

 

در این اطلاعیه آمده است: روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پیرو درج خبری به نقل از رویترز مبنی بر ایجاد محدودیت برای عرضه سهام کشتیرانی در بورس لندن، ضمن رد خبر مذکور اعلام می‌دارد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تلاش و درخواستی نه در گذشته و نه حال حاضر برای عرضه سهام خود در بورس لندن نداشته و ندارد.