جهان در آستانه انتخابات مهم ایران قرار دارد

این نشریه آمریکایی افزود: هرچند توافق هسته ای موفقیت آمیزی صورت گرفته است اما موافقان و مخالفان زیادی در دو کشور آمریکا وجود دارد.

مذاکرات هسته ای میان و آمریکا فرصت ها زیادی را برای دو طرف بوجود آورده است تا بتوانند توافقات خود را در زمینه های دیگری دنبال کنند، اما تنها ترین مشکل روی کار آمدن ترامپ در آمریکا بوده است که در سخنرانی های انتخاباتی خود، به شدت با روند توافق هسته ای مخالفت کرده است.

سایفر بریف افزود: اکنون میان آمریکا و ایران اختلافات زیادی در زمینه حقوق بشر و آزمایشات موشکی ایران وجود دارد و آمریکا مدعی است که ایران نباید موشک های بالستیک خود را آزمایش کند و تهران نیز همچنان تاکید دارد که آزمایش موشکی ایران، برخلاف قوانین نبوده است. همچنین تنش ها میان ایران و آمریکا در آب های خلیج فارس افزایش یافته است.

حضور ایران در سوریه و عراق برای مقابله با داعش به مساله دیگری از اختلافات میان ایران و آمریکا تبدیل شده است و در حاضر باید دید که چه کسی رئیس جمهور ایران خواهد شد.

این نشریه آمریکایی افزود: روحانی به وعده خود مبنی بر پایان دادن به بحران هسته‌ای عمل کرد اما انتظاراتی که خود ایجاد کرد را محقق نساخته است.

روحانی علی‌رغم گشایش تاریخی به سمت واشنگتن، اکنون با دور جدیدی از اختلافات و تنش‌ها با آمریکا مواجه است؛ ترامپ به‌نظر مصمم است تا رویکرد مقابله‌جویانه‌تری در قبال ایران داشته باشد. همه دلایلی که موجب شدند روحانی چهار سال پیش رئیس‌جمهور شود حکایت از آن دارند که وی از موقعیت خوبی جهت پیروزی در انتخابات 96 برخوردار است.

سایفر بریف افزود: چیزی که مشخص است این است که رئیس جمهور آمریکا باید روابط بین ایران و آمریکا را تقویت کرده و همچنان به فشارهای آمریکا در زمینه توافق هسته ای به ایران ادامه دهد.